1987
Odpověď J. Chalupeckého, Proměny. Čtvrtletník Československé společnosti pro vědy a umění (New York) XXIV, 1987, č. 2, s. 153.
1986
Nové umění v Čechách, Kritický sborník VI (1986), č. 2, s. 7–17.
Les ready-mades de Duchamp et la théorie du symbole, Artibus et historiae. Rivista internacionale di arti visive e cinema VII, 1986, č. 13, s. 153–163.
1985
Marcel Duchamp: a Re–evaluation, Artibus et historiae. Rivista internacionale di arti visive e cinema VI, 1985, č. 11, s. 124–136.
1984
Praha 1984, Kritický sborník IV, 1984, č. 2, s. 45.
Art–no–longer, Art Monthly, 1984, č. 79 (září), s. 3–5.
1983
The Lessons of Prague, Studio International (Londýn) CXCVI, 1983, č. 1003, s. 38–42.
1978
Opera e sacrificio – Art and Sacrifice, Flash Art (Milano), 1978, č. 80–81 (únor–duben), s. 16–18.
1977
L’anima dell androgino – The Soul of the Androgyne, Flash Art (Milano), 1977, č. 78–79 (listopad–prosinec), s. 55–57.
1976
Czechoslovakia. Art in a Different World, Studio International (Londýn), CLXXXII, 1976, č. 982 (červenec–srpen), s. 79–82.
1975
Il Cadavere Squisitio a Praga, in: André Breton – Jindřich Chalupecký – Arturo Schwarz, Il Cadavere Squisitio. La Sua Esaltazione. Text v katalogu výstavy (Milano, Galleria Schwarz, 1975)
Nothing but an Artist, Studio International (Londýn) CLXXXIX, 1975, č. 973 (leden–únor), s. 30–47.
1974
Les symboles chez Marcel Duchamp, Opus International (Paříž), 1974, č. 49 (březen), s. 40–48.
1973
Czech Letter, Studio International (Londýn) CLXXXV, 1973, č. 956 (červen), s. 263–268.
Moscow Diary, Studio International (Londýn) CLXXXV, 1973, č. 952 (únor), s. 81–96.
Dialogue: Pierre Restany – Jindřich Chalupecký, Domus (Milano) 1973, č. 518, s. 55–56.
1972
Letter from Prague, Studio International (Londýn) CLXXXIII, 1972, č. 945 (červen), s. 256–259.
L’Arte actuel en Europe de l’Est, Opus International (Paříž), 1972, č. 37 (říjen), s. 70.
Kmentová: L’espace retrouvé, Opus International (Paříž), 1972, č. 34 (duben), s. 28–31.
1971
Have Young Radicals Thought It Through? The Green Revolution (Freeland), 1971 (28. 6.)
Le surrealisme de Prague, Opus International (Paříž), 1971, č. 29–30 (prosinec), s. 110–112.
Letter from Prague, Studio International (Londýn) CLXXXI, 1971, č. 934 (červen), s. 253–257.
Jak vystavovat. Ještě jednou ke konfrontacím, Výtvarná práce XIX, 1971, č. 1, s. 4.
1970
Umění v našem věku, Výtvarné umění XX, 1970, č. 2, s. 65–74.
Případ Kusama, Výtvarná práce XVIII, 1970, č. 18, s. 2.
Divoké myšlení, Výtvarná práce XVIII, 1970, č. 24, s. 1, 6.
Letter from Prague, Studio International (Londýn) CLXXX, 1970, č. 925, s. 88–89.
1969
Happening a spol. Sešity pro literaturu a diskusi IV, 1969, č. 33, s. 13–16.
Danuvius poprvé, Výtvarné umění XIX, 1969, č. 1, s. 15–19.
K čemu je Svaz? Výtvarná práce XVII, 1969, č. 3–4, s. 11.
Smysl oběti, Sešity pro literaturu a diskusi IV, 1969, č. 29, s. 1–2.
Marcel Duchamp, Sešity pro literaturu a diskusi IV, 1969, č. 29, s. 28.
Poustevník Duchamp, Výtvarné umění XVIII, 1969. č. 8, s. 382–388.
1968
Benátky 68. Kasel 68, Výtvarné umění XVIII, 1968, č. 9–10, s. 493–494.
Naděžda Plíšková, Výtvarné umění XVIII, 1968, č. 5, s. 242–243. Profil umělkyně Naděždy Plíškové Přítomnost člověka, Výtvarné umění XVIII, 1968, č. 1–2, s. 2–12.
Un happening a Prague, Les Lettres Nouvelles (Paříž), 1968, březen–duben, s. 140–142.
1967
Umění 1967, Výtvarné umění XVII, 1967, č. 10, s. 474–483.
Moderní umění v SSSR, Výtvarná práce XV, 1967, č. 19, s. 1, 3, 9.
1966
K čemu je umění, Výtvarná práce XIV, 1966, č. 16, s. 1. Projev u příležitosti zahájení výstavy československého umění v Akademii umění v Západním Berlíně.
Diskuse k Jarní výstavě, Výtvarná práce XIV, 1966, č. 15, s. 1, 3–4.
Mladí slovenští výtvarníci, Výtvarná práce XIV, 1966, č. 8, s. 5.
Jarní výstava, Výtvarná práce XIV, 1966, č. 3, s. 7. Recenze výstavy (Praha, Mánes, 1966)
La critique doit etre une discipline philosophique. La dialectique de l’historicité et de l’ahistoricité de la critique, in: Art et critique. Actes du XIéme congrés de l’A.I.C.A. en Tchécoslovaquie 1966. Sborník AICA 1966, s. 47–50, 103–105.
1965
Moskva 1965, Výtvarná práce XIII, 1965, č. 12, s. 1, 5–7.
Ještě o Skupině 42, Umění XIII, č. 1, s. 104–105.
1964
Obhajoba kritiky. Ke sjezdu Svazu čs. Výtvarníků, Výtvarná práce XII, č. 21, s. 3, 6.
Paříž 64. Aktuálnost surrealismu, Výtvarná práce XII, 1964, č. 13, s. 4–5.
Paříž 64, Výtvarná práce XII, 1964, č. 11–12, s. 4–5, 16.
Co je abstrakce, Výtvarná práce XII, č. 1, s. 1, 6–8.
1963
Počátky Skupiny 42, Výtvarná práce XI, 1963, č. 19–20, s. 1, 8–9.
1957
Umění a skutečnost, Výtvarné umění VII, 1957, č. 4, s. 159–168.
Potřeba experimentu, Tvar IX, 1957, č. 2, s. 37–49.
1956
Diskuse na ustavující konferenci SČSVU, Výtvarná práce VII, 1957, č. 20–21, s. 6.
1948
Nové úkoly, Listy pro umění a filosofii III, 1948, č. 1, s. 16–26.
Současná filosofie a její čeští kritikové, Listy pro umění a filosofii II, 1948, č. 2, s. 69–87.
Cesta nové architektury, Listy pro umění a filosofii II, 1948, č. 1, s. 62–63.
Špála, Listy pro umění a filosofii II, 1948, č. 1, s. 53–56.
1947
Karl Jaspers, Listy pro umění a filosofii I, 1946–1947, č. 3, s. 387–401.
Jean-Paul Sartre – „Existencialismus je humanismus“, Listy pro umění a filosofii I, 1946–1947, č. 3, s. 419–433.
Poznámka o Cézannovi, Listy pro umění a filosofii I, 1946–1947, č. 3, s. 460–463.
Kultura a politika, Listy pro umění a filosofii I, 1946–1947, č. 3, s. 468–473.
1946
Výstavy cizího umění, Listy pro umění a filosofii I, 1946–1947, č. 2, s. 318–320.
Konec moderní doby, Listy pro umění a filosofii I, 1946–1947, č. 1, s. 7–23.
Kultura za okupace, Listy pro umění a filosofii I, 1946–1947, č. 1, s. 7–23.
1940
Svět, v němž žijeme, Program D 40, 1939–1940, č. 4 (8. 2.), s. 88–89.
Strojopisy a samizdat
1989
Cesta umění, strojopis 1989.
Ladislav Klíma, (samizdat) Česká expedice, Praha 1989.
1988
Nové umění v Čechách, (samizdat) Jindřich Chalupecký, Praha 1988.
Obhajoba umění. 1934–1948, (samizdat) edd. Miroslav Červenka a Vladimír Karfík, Praha, Edice Expedice, 1988.
1987
Konec lehkomyslnosti, in: Fragment (samizdat) č. 3, s. 76–82.
Na hranicích umění. Několik příběhů, Karel Jadrný, Mnichov 1987 (exilová edice arkýř, sv. 15).
Barok a moderní umění (samizdat) Sborník památce Václava Navrátila, Praha 1987, s. 33–40.
Filosof Václav Navrátil (samizdat) Sborník památce Václava Navrátila, Praha 1987, s. 4–5.
1984
Několik příběhů, (samizdat) Jindřich Chalupecký, Praha 1984, 10 číslovaných exemplářů. Soubor studií o umělcích V. Boudníkovi, J. Balcarovi, J. Kolářovi, L. Novákovi, M. Knížákovi, A. Mlynárčikovi, E. Kmentové, P. Štemberovi aj. Mlčochovi.
1982
Podobizna umělce v moderním věku. Duchampovské meditace (samizdat) Jindřich Chalupecký, Praha 1982, 11 číslovaných strojopisných kopií (upravený text monografie Marcela Duchampa)
1981
Jakub Deml, (samizdat) Jindřich Chalupecký, Praha 1981
Náhoda, Duchamp, Mallarmé, in: I. D. (samizdat), ed. Petr Rezek, s. 238–246.
1979
Příběh Milana Knížák, in: (samizdat) Milan Knížák. Americké zápisky (1968–1970), Praha 1979, s. 54–73.
1978
Evropa a umění, (samizdat) Jindřich Chalupecký, Praha 1978.
Duchampovské meditace, (samizdat) Jindřich Chalupecký, Praha 1978, deset exemplářů.
1976
O dada, surrealismu a českém umění, (samizdat) Oldřich Hamera, 20 výtisků. Studie o historii českého dada a surrealismu a jejich vlivu na poválečné umění.
1975
Richard Weiner a český expresionismus, (samizdat) Jindřich Chalupecký, Praha 1975.
1972
Cesta Jiřího Koláře, (samizdat) Jindřich Chalupecký, Praha 1972.