drawing on the tablecloth (from exhibition Games in Globe)
Textil se v tvorbě Adély Součkové objevuje opakovaně, a to nejen jako podklad pro její specifické kresby, ale i v pozici, kdy je sám o sobě také nositelem významu. Obrazy se také například dostávají na bílé ubrusy na stolech, což mění jejich čtení a i jejich pozici oproti závěsnému obrazu. V díle Digital Family Dinnerparty se odehrává rodinné stolování, kdy lidské ruce obírají rybu, kterou bychom mohli chápat jako křesťanský symbol, a vedle toho prsty projíždí obsahy chytrých mobilních telefonů. Autorka zde mytologie a spiritualitu převádí do současného světa, což je pro její práci charakteristické.
„Můj první stůl se jmenoval Digitální rodinka – nakreslila jsem rodinnou hostinu, kde se lidé potkávají i nepotkávají, částečně kvůli technologiím, které je odvádí od toho, aby se vzájemně vnímali. (…) Stoly jsou spíš o vytváření určitých kontemplativních zastavení… A taky mě baví po obvodu stolů kreslit ruce, jako kdyby tam seděli lidé – kreslím to, co se na stole děje, což dost jasně definuje kompozici.“ (artalk.cz, rozhovor Kláry Pelouškové a Anny Remešové s Adélou Součkovou, 2018, cit. zdroj: https://artalk.cz/2018/04/26/adela-souckova-malovat-tak-jako-kdyz-myjes-nadobi/)