instalace, Dům umění města Brna
Tvorba Tomáše Svobody je založena jak na vytváření instalací, tak na performativním záznamu vlastních akcí. Svoboda ve své práci převážně zkoumá jednotlivé vztahy mezi textem, zvukem a obrazem, které často spojuje ve filmovém tvaru. Film, který autor vnímá jako: „nejvlivnější umělecké médium vůbec“, jelikož „má reálnou možnost ovlivňovat veřejné mínění, zájmy lidí, jejich touhy atd.,“hraje ve Svobodově tvorbě velmi výraznou roli (25 slov za vteřinu, Žvýkačka, Configuration či Úhel pohledu). V roce 2017 umělec dokonce představil celovečerní filmový experiment s názvem Jako z filmu pojednávající o přemýšlení nad filmem, ale zároveň také o „myšlení filmem“. V rámci výstavy nazvané Jako z filmu: Adaptace v brněnském Domě umění (2018) se stěžejním dílem stal právě tento film převedený do galerijní instalace.