Inkjet print adjusted on Dibond plate and plexi laminate, 100 x 75 cm, edition of 10 prints
Soubor Modrý život (2006–2010) představuje jeden ze tří cyklů Sobkova rozsáhlého projektu Modré snění. Ten se podobně jako starší cyklus Má vlast zabývá kulturou trávení víkendového času v Česku, svou pozornost však tentokráte zaměřuje na specifickou oblast Novomlýnských nádrží na jižní Moravě. Sobek fotografuje zdejší komunitu domestikovaných karavanistů, kteří za socialismu se svými karavany aktivně kočovali; dnes se do svého druhého domova pravidelně vracejí o víkendech – nebo do něj na letní měsíce dokonce přesidlují.
Autor se táže po identitě místních obyvatel, po motivaci k dobrovolnému přebývání ve zvoleném prostředí a jejich touze po životě v pospolitosti. Na barevných čtvercových snímcích zachycuje každodennost takřka až romantického prostředí, které se navzdory času nemění. Na cyklus navazuje jeho evropská kapitola Evropa v modré (2010) a neukončený soubor Pod modrým nebem (2014). Modrý život byl vydán v roce 2011 jako publikace vydavatelstvím Consortium Book Sales & Dist. „Je to podivné místo, obří prázdná plocha v pálavské krajině. Břehy nádrží více méně nadivoko osidlují víkendoví lidé v karavanech a malých chatičkách. Nejpitoresknější je karavanové městečko u Dolních Věstonic, kde každý obyvatel svůj domeček na kolečkách ještě doplňuje různými ohrádkami, přístřešky a ploty. Fascinovala mě nečekaná míra chaosu a živelnosti osídlení. Chtěl jsem pochopit jednání lidí, kteří týden co týden jedou strávit dva volné dny právě sem.“
(Evžen Sobek v rozhovoru s Petrem Vilgusem, Rozhovor s Evženem Sobkem aneb Sobek na modro, pro digiarena.cz)