Pro kurátorské projekty Václava Janoščíka je stěžejní jejich propojení s jeho aktuálními filosofickými zájmy. Výstavy představuje jako plodné dialogy umění se současným myšlením. Na výstavě Neklid věcí, ke které se pojí také jím editovaný sborník textů nazvaný Objekt, se zaměřuje na nové proudy myšlení, konkrétně na objektově orientovanou ontologii a spekulativní realismus. Výchozím bodem je návrat k objektu; po tolik proklamované dematerializaci a „deskillizací“ umění zejména v druhé polovině 20. století se aktuálně vymezuje nový přístup razící opětovné setkávání s hrou materiálů a reprezentací objektů. To úzce souvisí se zmíněnými proudy, které se snaží zpochybnit výsadní filosofické postavení korelacionismu – myšlení možné jen ve vztahu subjektu a objektu: „Právě z pohledu spekulativního realismu se celá filosofie posledních dvou století uzavřela do postkantovského schématu subjektu a objektu. První z této dvojice, ať již jako filosof nebo umělec, nazírá právě objekt a bytí obou je vázáno na tuto reflexi.“
Umělecká díla na výstavě, stejně jako teoretici a myslitelé zastoupení v publikaci Objekt, naopak podporují samotné promlouvání objektu a změnu dosavadního antropocentrického úhlu pohledu na skutečnost směrem k pohledu nelidských subjektů a objektů a „naladění se na ně“.
„Výstava se rozhodně nepokouší o reprezentativní přehled. Ten by byl nejen marný, ale také v napětí k celé koncepci. Chceme spíše rozehrát různé a osobité způsoby, kterými současní umělci dávají hlas bytí objektů. Naším cílem je rozšířit možné pole porozumění objektů a jejich objektovosti v současné kultuře, které by rezonovalo v kontextu spekulativního realismu, objektově orientované ontologie, postinternetu a akceleracionismu.“ (citace z kurátorského textu Václava Jánoščíka: kvalitar.cz/2015/09/11/navrat-objektu-a-neklid-veci/)