Instalace
Téma pohledu, touhy a představivosti Lenka Klodová rozvinula v díle Šatna (2002). Práce sestává z ženské figury v životní velikosti vsunuté do jedné z dělnických skříněk v hornickém muzeu Mayrau na Kladně. Tato trojrozměrná ženská postava reaguje na výzdobu několika dělnických skříněk hned vedle, které jsou dekorované podobnými obrázky polonahých žen vystřiženými z různých časopisů. Svůdná ženská figurína představuje materializaci touhy vycházející z mužského pohledu a jeho imaginace. Ironický podtext této realizaci dodává fakt, že sexuální představa zaplňuje celou skříňku a tím zabírá veškeré místo – nenechává žádný prostor ani na uložení nářadí. Umělkyně na tuto práci v následujícím roce navázala v dalším hornickém muzeu, tentokrát v ostravském Landeku. Instalovala zde stojany s fotografiemi v životní velikosti, na nichž pózuje s dělnickými helmami namísto prsních implantátů, čímž přitažlivost své figury dotváří (Doly Buster, 2003). „Stálá realizace v hornickém skanzenu Mayrau. Muzeum posledního dne, stav zakonzervovaný v mometu, kdy poslední horník odložil kladívko. Hledám, co zbylo nejživějšího. Skříňky zdobené obrázky nahých krasavic, potencionálních úlovků. Vytvořila jsem modelovou situaci, jak to dopadá, když se snům povolí uzda. Do skříňky, ozdobené plnotvarou trojrozměrnou plastickou ženou, se již nevejde žádné pracovní nářadí.“ (LK)