barevné fotografie
Fotografický soubor Zemědělské práce (Agrokombinát Slušovice) (2009–2017) přináší obrazové svědectví o hospodářském fenoménu 70. a 80. let 20. století, kdy se někdejší socialistický podnik JZD Slušovice svou výrobou, strategií a postupy řadil k nejprogresivnějším v republice. Tomáš Pospěch apropriuje archiv nalezených diapozitivů, jež v letech 1978–1990 pro Agrokombinát pořizoval zlínský reklamní fotograf Jan Regal, a využívá při tom postupů obvyklých v zemědělství – nalezené snímky jsou vytrhávány z původních kontextů, graficky ošetřovány a roubovány na autorské fotografie pořízené v bezprostřední návaznosti na archiv. Projekt se snaží zrekonstruovat ideály a typické činnosti ze socialistického Československa osmdesátých let; novým kontextem však poukazuje na vizuální strategie a konvence tehdejší propagační fotografie jako např. střední formát negativu, používání neprofesionálních modelů z řad zaměstnanců, efektní filtry, specifické způsoby inscenace atd. „V projektu Zemědělské práce Tomáš Pospěch reinterpretuje dobové fotografické a reklamní přístupy prostřednictvím nalezených propagačních fotografií kdysi legendárního Agrokombinátu Slušovice. Poskytuje jim nový kontext a tím vytváří nové souvislosti pro jejich interpretaci. Objevuje v nich specifické fotografické kvality, které spolu s oživováním legendy Slušovic jako ‚výkladní skříně československého socialistického zemědělstvíʻ vytváří specifický mix. V tehdejších Slušovicích byly k sehnání nebo se vyráběly běžně nedostupné výrobky, exportovali hnojiva a telata na západ a za to přinášeli státu tolik žádané devizy nebo přiváželi součástky, ze kterých jako první u nás montovali počítače. Legendární je také výstavba dálnice ze Slušovic do Zlína nebo na tehdejší poměry velmi slušné odměňování zaměstnanců.“
(Lenka Jakubčáková, kurátorský text k výstavě Tomáše Pospěcha – Zemědělské práce / Slušovice v Galerii Slováckého muzea v Uherském Hradišti, 2017)