Krištof Kintera už od počátku studií patřil mezi nejvýraznější osobnosti nejmladší generace. Prvním výrazným projektem je TO z roku 1996. Tento „domácí mazlíček“ z lakovaného laminátu se stal Kinterovým nerozlučným přítelem, provázel ho na nákupech, v metru, prostě všude, kam jeho pán zavítal. Předznamenal většinu principů, které se v Kinterově tvorbě objevují dodnes: nápaditý objekt vtahujícího autora i diváka do jiného (trochu posunutého) světa. Propojení vlastního života s fiktivní „osobou“ rozvíjí Kintera i ve své další práci Plumbař (1995-1998). Jedná se znovu o komplexní dílo zahrnujícím akci, její dokumentaci, jednotlivé objekty, ale i celkovou instalaci. Propojení výtvarného umění, performance a divadelní scénografie je typickým momentem pro samostatnou Kinterovu tvorbu i pro akce a divadelní představení Jednotky, jejíž je vůdčí osobností. Jednotka je otevřenou tvůrčí buňkou, která od roku 1992 uskutečnila řadu performancí a akcí happeningového rázu. Ty pak postupně přerostly ve vizuální a multimediální představení na pomezí experimentálního divadla.
Mezi další díla, která upoutala svou výjimečností patří bezesporu Spotřebiče (1997-1998) a Mluviči (1999). Spotřebiče mají dokonalý tvar přizpůsobený lehké manipulaci, vypadají krásně a výkonně, jediný problém je, že jsou k ničemu. Jsou to opravdu jen spotřebiče spotřebovávající energii. Ve výloze obchodu jsou však jejich mimikry dokonalé, vypadají velice lákavě a svou vysokou cenou na sebe upozorňují. Nabízí se metafora, že podobně je tomu i s uměním. Přemýšlení o povaze umění, života a systému konzumní společnosti Kintera rozehrává i v Mluvičích. I následující objekty a instalace se odvíjejí od těchto témat, ať už se jedná o pohyblivou nákupní tašku (I’am Sick of It All!, 2003), kopulující vrtačku s vysavačem (Conflict of interests, 2004) nebo malého chlapečka mlátícího hlavou o zeď (Revolution, 2005). Všechna Kinterova díla jsou technicky náročné objekty, které se pohybují, mluví, kouří se z nich nebo jiskří. Autor se pečlivě věnuje nejen jejich vzhledu, funkci, sdělení, ale i jejich mechanice.
Vzdělání:
1992-1999 Akademie výtvarných umění v Praze
Michael Bielický, Milan Knížák, Aleš Veselý, Jiří Lindovský
2003 postgraduální studium na Rijksakademie van Beeldende Kunsten - Amsterdam
Stipendia:
1995 Ohio State University, Columbus Ohio , USA
1997 Germinations X, Birmingham , England
2001 Willa Waldberta, Germany, Jana und Milan Jelinek Stiftung
2003 Rijksakademie Amsterdam, Netherland
Ceny:
2005 Prague Biennale II
1996 Čestná cena Sorosova centra v Bratislavě / Honour prize of Soros centrum of Contemporary Art, Bratislava, Slovak Republic
1999,2001,2003 finalista Cena Jindřich Chalupeckého
Performance s Jednotkou:
2002 “Talkmen”
2000 "Ikebana"
1998 "Live”
"Mr. TV"
"Art Dealer"
1997 "An Argument"
1996 "From the bush”
1994 "Explosion"
"STOP"
"A Walk",
"The Bible",
1993 "Message in the bottle"
"The Granary”
"The Picnic"
"Things"
"The Fly"
Další projekty:
2007 Curating group exhibition: “Gross Domestic Product” at Prague City Gallery
Designing media campaign and interior design for Prague Quadrennial 2007
2005 Designing promo boot for Prague Quadrennial 2007
2 sculptures for National Museum, exhibition Golden Age of Media
creating media campaign and Tv spot for “One World” – international documentary film festival
2004 working as graphic designer for several art institutuions like Goethe Institut Prague, Prague Quadriennale, Prague City Gallery etc.
2002 creating TV advert for National Theatre – Looks of Contemporary Drama
1999–01 founding venue and working as an artistic director in alternative multicultural space UNIVERSAL NOD in Prague, www.universalnod.cz
2001 designing stage design and acting in theatre performance “Passanger” of Jednotka/Unit /performed: Czech rep., Slovakia, Chroatia, Germany, more: www.jednotka.cz
1999 designing stage design and acting in theatre street performance “The Life of Fantasy” of Jednotka/Unit /performed in 1999-2000 Czech rep., Slovenia, Italy, Ukraine, Lithuania, Chroatia, Germany/, touring 1999-2002
2000 designing and making Internet café interior for Café 9.net
1998 designing multimedia theatre project “Strange things” of Jednotka/Unit /performed in theatre Alfred ve Dvore – Prague and theatre festival Kolin 1998-9/
1996 stage design in Dejvicke theatre – Prague
Marta Smolíková, “Interior vs. Exterior”, catalogue Interior vs. Exterior or On the Border of (possible) Wordls 1996
Jiří and Jana Ševčík, “Dispersed concentration”, catalogue Abstrakt/Real, Wien 1996
Teresa Bruthansová, “They live with us”, magazine Atelier, 1997
Anna Potocka, catalogue Germination X, 1998
Karolína Fabelová, “To a další věci” – interview, Umění a řemesla, 2/1998
Christoph Blase, “Luxemburger pluralismus”, Kunst-Bulletin, September 1998
Michal Koleček, Interview - “Revue Labyrint n.5-6 – kultura velkoměst”, September 1999
Radek Wohlmut, „Na počátku bylo slovo“, Lidové Noviny /Umění a kritika/ 21.11. 1999
Lenka Lindauerová, Magazine Artist, 2000
Karel Císař, catalogue Bohemian birds, Kunst – Haus, Dresden
Lev Nikolajevich Yednotkin, “White ware”, catalogue Abstrakt/Real, Triennale Kleinplastik Fellbach, 2001
Lenka Nejezchlebová, Lidové Noviny, magazín Pátek, leden 2001
Olga Malá, catalogue Corps et traces, 2002 editions Hazan, Paris
Karel Srp, Dějiny umění 12, 2002, Praha
Michal Nanoru, interwiew, Živel č.23, červen 2003 Praha
Amiel Grumberg, Beaux Arts-magazine, april 2004 issue, Paris
Jana Chytilová, interwiew, Tiime-in magazine, březen 2005, Prague
Sylvie Petráková, “Performance domácích spotřebičů”, Lidové noviny, 28.2.2005, Prague
Petr Šourek, „Kinterovi roboti ožili a mají se k světu, Respekt, březen 2005
Lenka Nejezchlebová, Lidové Noviny, magazín Pátek, 25.3. 2005
Flash Art, vol. 1, Czech and Slovak Edition, interview with Erik Binder
Time IN, květen 2007, interview with Marek Gregor
Art & Antiques, červen 2007, interview with Karolina Jirkalová
Magazin Tyden, 24/2007, interview with Karolina Vránková
MF Dnes, 11.08. 2007, interview with Vladimira Šumberová
Volker Adoplhs, catalogue “Going, staying”, Kunstumuseum Bonn, 2007