„Zajímala mě intimita kouzel, které se nesnaží diváka ohromit.“ (A. S., 2005)
Nepatrné, ale přítomné zásahy, jsou pro Adélu Svobodovou charakteristické ve volné tvorbě, v grafickém designu i obecně pro skupinu Ládví, jejíž je členkou. V okruhu přátel kolem počátků galerie tranzitdisplay, kterou spoluzakládal její bratr Tomáš Svoboda, získala přirozené vzdělání, které si doplnila o řadu institucionálního. Svými pracemi hledá nové možnosti komunikace. Základ vychází z konceptuálního uvažování, které vkládá do videí, kreseb nebo textů.
V mnoha pracech se objevuje moment hry, někdy i v posunuté podobě, kdy hra přechází v soutěž. Kritice závodu se věnovala už v diplomové práci. Vymyslela několik absurdních disciplín, v nichž by bylo možné usilovat o první místo. Podobný náboj obsahuje i video Quiz (2005). V plném záběru se objevují nerozeznatelné části předmětů, zvukovou kulisou je signalizace odpočítávající čas, který u pozoravatele spouští adrenalin a vtahuje ho do děje. Po první ukázce se snaží uhodnout další. Video Tulip, s nímž se účastnila společné výstavy s Jiřím Thýnem (galerie Jelení, Praha, 2004), se její práci trochu vymyká, ale v principu nepatrného děje zůstává stejné. Jde až o baladický obraz, kdy za dojemné hudby ve zpomaleném záběru dochází k vystřihávání okvětních lístků tulipánu do pravidelnách tvarů. Na iracionálním ději ukazuje racionální zásahy. Jinou podobou práce Adély Svobodové je textové video O umění (galerie Jelení, Praha, 2006). Do smyčky vybrala z různých článků a rozhovorů sady vět českých i zahraničních umlěců. Každou větu spojila se jménem jejího původce a vytvořila z nich citáty, které na televizní obrazovce fungovaly jako forma textového diskurzu.
Motiv odlehčování racionálního světa určovaného čísly, který prostujuje její prací, zahrnuly do názvu výstavy v galerii 35m2 (Praha, 2008) 4=5. V loňském roce byli Adéla Svobodová s Tomášem Svobodou osloveni pro společnou výstavu v galerii Ferdinanada Baumanna (Praha). Rozhodli se využít principy dadaismu a surrealismu a na základě hry Le Cadavre Exquis vytvořili společný automatický text z něhož vzešel i název instalace Sběrtel nápadů. Metoda hry je v této výstavě použita pro generování obsahu, který dle surrealistických manifestů jde ze zásady proti racionalitě.