Daniel Vlček přispívá k podobě současné umělecké scény několika způsoby. Vlastní vizuální tvorbou, hudební produkcí a recyklací - Dj Francois Perrin, Reverend Dick (s Richardem Bakešem), Guma Guar (s Michaelou Pixovou, Richardem Bakešem a Milanem Mikuláštíkem), participací na nehudebních aktivitách skupiny Guma Guar, vedením galerie Ferdinanda Baumana (společně s Matoušem Mědílkem) a otevřením klubu Berlínskej model (spolu s Matoušem Mědílkem a Richardem Bakešem).
Od střední umělecko-průmylsové školy a pedagogické fakulty prošel ateliéry Martina Mainera, Vladimíra Skrepla a Veroniky Bromové. Jeho výtvarná práce se vyvíjí úměrně k jeho ostatním činnostem. Začínal s angažovanými plakáty Civilní obrana (2003), ve kterých použil pro streetart typickou formu - spray přes šablonu. Vyšel z válečného komixu z konce 50. let, který zobrazoval, jak se zachovat v případě napadení cizí armádou - Keep Cool, Stay home, Stay away from windows. Podnětem pro něj byla tehdejší proamerická orientace českých politiků a paralela mezi americkou a ruskou propagandou. Daniel Vlček už při výběru tématu diplomové práce (2004) orientoval svůj zájem na zvuk ve smyslu mechanického vlnění postupující prostor. Zpracoval tři krátké videodokumenty o radioamatérech.
V roce 2007 v galerii Jelení při výstavě „Pozorujte přicházející myšlenky a pocity jakéhokoliv druhu, nebraňte se jim“ (kurátor Jan Kotík) svůj zájem rozvíjel. Pro interaktivní instalaci „Relaxcore“ vytvořil (ve spolupráci s Vojtěchem Zítkem) plechovou helmu, kde byly umístěny dva reproduktory se zvukovou stopou složenou ze šedesáti vrstev různých melodií, hlasů a ruchů. V letech 2007 a 2008 pracoval na cyklu emailových obrazů s ekologickým podtextem a motivy arktických zvířat a tajících ledovců („Tak sbohem, já mizím“, 2008, galerie Skutečnost). V galerii 207 vystavil na podzim 2011 statický obraz bytového domu ve Strakonicích – přestavěná původní socialistická budova s reliéfem holubice míru. Promítnutý obraz sesadil ze dvou vrstev, přes fotografii novostavby umístil průsvitně modrý znak holubice míru. Součástí instalace byla zvuková stopa Růžového šumu a jeho encyklopedické vysvětlení v tiskové zprávě.
Téma zvuku obsahuje i série jeho posledních obrazů. Uplatňuje v nich zkušenost vrstvení. Expresivní podmalbu překrývá černou barvou a vyškrabáváním se do spodních vrstev znovu vrací. K vytváření rytmických stop používá vinylové desky, které v některých obrazech slouží jako šablony nebo prostředek k vytvoření reliéfu. Petr Brožka (kurátor výstavy Přívětivě povědomé - D. Vlček, M. Chochola) popisuje jeho geometrii jako „Tribal-vizuál“.
Daniel Vlček aktuálně ve své práci zkoumá vzájemný vztah hudby a vizuality, vychází z inspirace vintage a estetiky 70. let. K abstrakci dochází zmnožováním a vrstvením konkrétních obrazů a zvuků.
2003–2004
AVU (Nová Média – Veronika Bromová)
2001–2003
AVU (ateliér – Vladimír Skrepl)
2000
Stáž, Accademia di Brera, Milán, Itálie (ateliér – Diego Esposito)
1998–2001
VUT – FaVU, Brno (ateliér – Martin Mainer)
1997–1998
Pedagogická Fakulta Jihočeské univerzity, České Budějovice
1992–1997
SUPŠ Sv. Anežky České, Český Krumlov
Rezidence:
2014
Art Centrum Kvilda
Egon Shielle Art Centrum, Český Krumlov
Lacatie Spatie, Arnhem, NL
Kurátorství:
2014
In the Beggining Was Silence,
Gallery of City Pilsen , GMP
Martin Andersson /SE/, Jana Babincová /CZ/, Milan Guštar /CZ/, Morgan O’Hara /US/, Martin Janíček /CZ/, Jan Krtička /CZ/, Michal Kindernay /CZ/,
Petr Pufler /CZ/, Martina Růžičková /CZ/, David Šmitmajer /CZ/,
Lenka Vítková /CZ/, Miloš Vojtěchovský /CZ/
2013
16-20000 Hz
Gallery Meet Factory
Curators: Daniel Vlček, Miloš Vojtěchovský
Martin Andersson (CH), Jana Babincová (CZ), Milan Guštar (CZ), Morgan O’Hara (US), Tom Kotik (CZ/US), Jan Krtička (CZ), Hanne Lippard (GB), Radio Lemurie (CZ), Matěj Smrkovský (CZ), Jiří Valoch (CZ), Tomáš Vaněk (CZ), Lenka Vítková (CZ), Zimoun (CHE)
2010–2013
Ferdinand Baumann Gallery
www.fbgallery.cz
2012
Berlinskej Model
www.berlinskejmodel.cz
PIŽMO, 8/2011, rozhovor
Nový Prostor, 385, říjen 2011, text Jiří Ptáček