Tvorbu Davida Böhma lze jen velice těžko vnímat izolovaně. Práce v umělecké dvojici s Jiřím Frantou, se kterým David Böhm spolupracuje již od svých studií na Akademii výtvarných umění v Praze, je bezesporu jádrem či alespoň východiskem velké většiny jeho prací a také určitým vysvětlením asociativní a otevřené povahy jeho tvorby, jejíž ústředním bodem je kresba.
Zatímco v kontextu umělecké dvojice Böhm-Franta lze hovořit o dlouhodobé snaze překračovat hranice média a o pohrávání si s jeho performativně nekontrolovatelným rozměrem, jako tomu bylo v řadě projektů od Není to to co by to mohlo být (2006), kde se autoři vzepřeli ustálenému chápání kresby jako něčeho statického a v průběhu výstavy denně variovali a akumulovali obsah nástěnných kreseb, přes cyklus Skoro nic není úplně (2010), kde za využití těžké technologie a fyzických překážek umělci tématizovali zpochybnitelnou jedinečnost kresby a zaměnitelnost uměleckého rukopisu, až po projekt Diplopie (2012), kde byl performativní rozměr tvorby přenesen za využití sníženého stropu na diváka, který byl podobně jako umělci nucen překonat prostorovou překážku, aby výstavu v tomto případě vůbec viděli, v případě samostatné tvorby Davida Böhma se obloukem navracíme k meritu věci, tedy ke kresbě a možnostem její výpovědní hodnoty, ze které v samostatné praxi Davida Böhma vše vychází a také k ní často směřuje.
Politikum a pohrávání si s hranicemi média jako takovými lze v kontextu samostatné tvorby autora vnímat spíše jako okrajové a pokud můžeme hovořit o vlivu, je spíše asociativní - inspirován principy využívaných v práci ve dvojici. Často se zde zrcadlí aspekty spolupráce, které souvisí s prací na časové ose. Ty jsou ale oproti práci společné, procesem značně více kontrolovaným. Příkladem je projekt 100 týdnů (2013), kde si autor uložil každý den vytvořit jednu kresbu s motivem hlavy a textem. Princip zadání zůstává podobně jako v práci s Jiřím Frantou otevřený, umožňujíc tak dostatečný prostor náhodě a okolním vlivům. Ty se zde zrcadlí spíše v obsahu, jehož deníková forma a časosběrná povaha, tak trochu připomíná výše zmíněný projekt s Jiřím Frantou z roku 2006. Samotný princip jakéhosi deníku v mnoha ohledech poukazuje na jeden z klíčových rozměrů kresby, kterým je možnost rychlého záznamu a zachycení momentu, situace či myšlenky.
V současné době lze samostatnou tvorbu Davida Böhma spojovat zejména s ilustrací či komiksem. Nejedná se však o pouhou ilustraci textu, ale o asociativní proces, který obsah knihy společně s textem utváří - text a kresba zde zaujímá rovnocennou pozici, testujíc hranice a možnosti, které kresba a její výpovědní hodnota skýtá. Podobně jako v dalších samostatných pracích autora, i zde se jedná o propojení obrazu a textu. Ani zde však autor neopouští pole výtvarného umění. Převážná většina publikací, na kterých se David Böhm v posledních letech podílel a za která získal řadu ocenění, zmínit můžeme například knihu Hlava v hlavě (2013) či Co by sis přál – Jiří Kolář (2014), zprostředkovaně tématizují prostředí současné výtvarné praxe a přibližují ho (nejen) nejmladší generaci výtvarného publika. Stěžejní otázky související s rolí umělce, uměním a jeho produkcí či myšlenkovými schématy využívaných v umělecké - potažmo tvůrčí praxi, jsou v převážné většině jádrem těchto prací. Navracíme se tedy opět k tématu hranic, jejich překračování a nového pohledu na medium. Medium, kterým může být kniha, kresba, objekt, instalace, performance, spolupráce a nebo všechno dohromady. Nic totiž nelze v práci Davida Böhma uchopit izolovaně bez zohlednění vzájemné souvztažnosti.
Vzdělání
2003-2009 Akademie výtvarných umění v Praze
I.-III. Doc. Vladimír Skrepl
IV.Doc. Vladimír Kokolia
V.Doc. Valdimír Skrepl.
Stáže a zahraniční pobyty
2006 semestrální stáž na Faculdade de Belas Artes Universidade do Porto v Portugalsku
2011 rezidenční pobyt, Futura Galerie, New York
2012 rezidenční pobyt, Berlin ZKU
2012 rezidenční pobyt Artist-in-Residence / MuseumsQuartier / Vídeň
2014 das weisse haus studio, Vídeň, Rakousko
2014 Egon Schiele Art Centrum, Český Krumlov
Zkušenosti
Asistent Dana Perjovschého při jeho realizaci v Národní technické knihovně v Praze 2008 – 09.
Ceny za knížky
Kniha Hlava v hlavě – Magnesia Litera 2014
Kniha Hlava v hlavě – nejkrásnější kniha 2013
Kniha Hlava v hlavě – Výtvarný počin 2014, Zlatá stuha
Kniha Ticho hrocha – nejkrásnější kniha roku 2009 (druhé místo)
Kniha Ticho hrocha – Výtvarný počin 2009, Zlatá stuha
Ceny
nominace na Cenu Jindřicha Chalupeckého 2009, 2010 a 2012
cena časopisu Respekt za instalaci Diplopie, finále CJCH 2012
Kancelář ředitele Českého centra v New Yorku
Časová osa pro lektorské centrum / Galerie Středočeského kraje, Kutná Hora 2010
Vizuální podoba autobusu pro lektorské centrum / Galerie Středočeského kraje, Kutná Hora 2009
restaurace Sovovy Mlýny / Praha 2009
Katalogy
Věznice: místo pro umění / DOX / Praha
Akce Zet / Galerie Emila Filly, Ústí nad Labem
cena jindřicha chalupeckého finále 10 / Praha 2010
Police the police. katalog Bienále Bukurešť / Bukurešť 2010
Po sametu, GHMP / Praha 2009
cena jindřicha chalupeckého finále 09 / Praha 2009
Krajiny malby, galerie Fiducia / 2009 Ostrava
subvision kunst festival Hamburg / Hamburg 2009
ga2lerie, jako příloha týdeníku A2 / Praha 2007
intercity Berlin Praha, Mánes / Praha 2007
není to to co by to mohlo být / text Tomáš Pospiszyl / Praha 2006
Edith Jeřábková, Jak si cenit ceny / A2 25/2010
Kateřina Štorblová, rozhovor, FlashArt No. 17/2010
Richard Klíčník, Ticho hrocha – černé pohádky / Nový Prostor květen 2010 / iliteratura.cz
Tereza Spencerová, rozhovor, Literární noviny 6/2010
Katarína Uhlířová, rozhovor, FlashArt No. 14/2009
Kateřina Černá, portfolio, Art+antiques 9/2009
Jiří Ševčík, Sandná danost Ateliér 8/2008
Lenka Lindaurová, talent www.artservis.info 10/2007
Josef Vomáčka, Ve dvou se to lépe táhne – rozhovor Time in 10/2007
Jan Zálešák, V rychlosti je krása, Ateliér 19/2007
Petr Vaňous, Anketa – malující umělci A2 30/2007
Petr Vaňous, galerie A2 12/2007
Karel Císař – projekt pro Labyrint Revue 19-20 2006
Tomáš Pospiszyl Jiří Franta a David Böhm: Není to to co by to mohlo být TÝDEN 36/2006
Edith Jeřábková, Na okraj jednoho experimentu A2 37/2006
Nulla dies sine linea, 2012.