instalace, různé rozměry
Vietnamské tašky gradovaly nástupem do mého vědomého používání s
uměleckým kontextem již dlouhodobě. Tatínek jich měl vždy doma několik
a pořád v nich něco přenášel, nebo s nimi chodil na nákup. Já jsem v
nich začala přenášet menší formáty obrazů na výstavy, vždy jsem to v
nich přinesla, vybalila a pak zase odnesla. Pozorovala jsem, jak tato
událost nikdy nezůstala bez odezvy. Vždy působila komicky svými
absurdně odlišným konotacemi. Umění( obrazy) přinesené ve vietnamské
tašce. Nejvíce na rozpacích byli v Národní galerii, kde jsem v tašce
přivezla vyšívané SMS k prodeji. Trochu mě upomenuli, že je potřeba to
balit lépe.
Pak následovala instalace, kdy jsem na výstavu diplomových prací
donesla menší obrazy v tašce a už jsem je z ní nevyndala. Profesor
Peter Rónai který výstavu kurátorsky zaštiťoval byl potěšený a říkal,
že to přímo odkazuje na instalace Illy Kabakova.
Pak tašky začaly fungovat bez obsahu, čistě svou vizuální silou.
Barvami trikolory, používám výhradně tuto barevnost, a také svým
mnohoúčelným využitím. Chtěla jsem začít pořizovat na ulici fotky
lidí, kteří nesou právě tuto tašku. Měla jsem pocit, že si získala tak
masové obliby, že jsem ji viděla neustále naprosto všude.
Tak vzniklo několik opakování nápisu POP z tašek v různých prostředích.
Při této mé vtíravé obsesi taškami následovaly instalace s názvem
LIFE STYLE. Nejdříve jsem z tašek ušila funkční gauč, poté celou
sedací soupravu i se stolečkem a tapetami na motiv vzoru z tašky.
Skupování tašek za účelem tvorby obnášelo obcházení mnoha tržnic a
obchodů. Nejzajímavější zážitek pochází z Třebíče, česká paní
prodavačka mi balí tašky do pytlíčku a když po ní chci paragon volá
přes celý obchod na svého vietnamského asi padesátiletého
nadřízeného:,, Romane! Nevíš, kde to máme?"
Asi mu jednou prostě řekla: a ty budeš Roman!