100 x 135 cm
Jiří Thýn v souboru 4 rohy hotelu Hilton (2008) vystavuje objekt v dvojrozměrném prostoru, čímž se přihlašuje k tradici sochařských tendencí ve fotografii. Vybírá si noční fasádu bývalého hotelu Atrium, jehož železobetonová konstrukce se zavěšenou skleněnou fasádou zvenčí připomíná kostku. Trojrozměrná stavba brutalistní architektury je do plochy snímků převedena pomocí opakované aplikace pevně stanovené kompozice – Thýn fotografuje prakticky identický záběr čtyřikrát, snímá všechny čtyři rohy osvětleného hotelu, aby z nich nakonec vytvořil jednolitý celek. Fotografie jsou vystaveny vedle sebe jako velkoformátové snímky společně s videem, jež představuje záběry z interiérů budovy.
„Fasáda hotelu Atrium Stanislava France dnes oslovuje svými dekonstruktivistickými prvky zcela nově a bez stínů minulosti. Vlastně působí jako hranatá diskokoule, jejíž noční světelný ekvalizér rozehrává minimalistickou kompozici opakujících se struktur zvuků. Vykousnuté nároží dotváří takovou strukturu podobně jako nevyhnutelné absence zvuků ve skladbách elektronického experimentálního minimalu. Repetitivní systém čtverců celé budovy je narušen digitální světelnou linií definující robotickou dekonstrukci původně pravidelného kvádru.“ (Markéta Vinglerová, kurátorský text k výstavě 4 rohy hotelu Hilton v galerii Etc., 2008)
S tématem prostoru pracoval Jiří Thýn v souboru 4 rohy hotelu Hilton (2008), který vytvořil pro výstavu v galerii Etc. Vyfotografováním všech čtyř rohů hotelu vnutil fotografii jinak nezachytitelnou trojrozměrnost stavby, která je paradoxně na jednotlivých snímcích totálně zploštěna a promítá se do nich jenom díky naší zkušenosti s prostorem.