Strečová látka
Životní velikost
Oděv je zhotoven z černé látky obepínající tělo. Výrazným prvkem jsou rozdílně zdůrazněná široká ramena, pravé rameno je oblé, levé je ostroúhlého tvaru. Důležitým motivem jsou kruhovité otvory, tři jsou vystřiženy v pravé nohavici, jeden odhaluje pravé ňadro.
Odhalené ňadro jako stěžejní prvek kolekce poukazuje na důležitou roli, jež hraje nahé tělo v oděvní tvorbě Milana Knížáka. Odhalení či zbavení se oděvu není jen prvkem módní kolekce. V díle Milana Knížáka má rituální i erotické významy. Objevuje se v různých formách v akcích (pálení oděvu v části Druhé manifestace AU, 1965, akce Burning mind ceremony, 1974 apod.), v malbě (Obraz malovaný na tělo, 1985). V návrzích oblečení se vyskytuje od Aktualizovaných oděvů, 1965 (vystřižení otvoru do šatů), přes cyklus Šaty malované na tělo či Soupravu šperků jako oděv, 1970 až k Erogenním oděvům, 1970 a Tělesné módě, 1984-85, která se svým principem nereálné erotické koláže blíží až objektům ze série BMC, 1992-1994.
Text z podrobné dokumentace pro Sorosovo centrum současného umění,
Mgr. Kamil Nábělek, Praha, 1996