O projektu
CZEN
Artlist — Centrum pro současné umění Praha

Noisefields

Autor
Steina Vasulka
Rok
1974
Klíčová slova
Technika a rozměry

video

O díle

Pokus o zpracování abstraktních obrazů bez použití kamery. Středový kruh rozděluje obrazovku na dvě části, které neustále hypnoticky vibrují a mění barvy v doprovodu dunění modulovaného zvuku. Obrazová struktura odkazuje přímo ke svému zrodu z elektronického signálu, neboť nenese žádnou další informaci. Dual Colorizer (Eric Siegel) umožnil zpracování chromatických variací s použitím černobílého zdroje videa, Video Sequencer (G. Brown) ovlivňuje pohyb oscilující mezi figurou a pozadím. „Mihotání videa je složitější než mihotání filmu, neboť dokonce i základní „snímek“ (frame) se skládá až v mysli diváka a nikdy není na obrazovce fyzicky přítomen jako ve svém celku. Luminofory obrazovky videa jsou osvětleny jen po zlomek času, který vyžaduje každé pole či snímek, takže celkové snímky se ukazují jen prostřednictvím automatizovaných funkcí videa či v rámci percepčně-kognitivního systému. Jestliže NOISEFIELDS podněcují percepční „iluze“, poukazují současně na reciproční iluzi, na základě které si představujeme, že okénko (frame) videa existuje jakožto sjednocená entita, stejně jako tomu je ve filmu.“ (Maureen Turimová – Scott Nygren)

Foto

Autor fotografie: archiv autora
Centrum pro současné umění Praha, o.p.s. www.fcca.cz ©2006–2024
Nahlásit chybu