Instalace Objekt v metru (2008) Markéty Kinterové spadá do série projektů, v nichž se umělkyně zaměřuje na práci s textem a na jeho umisťování do veřejného prostoru, kam dále patří např. Bez názvu (nápisy) (2008), Letáky (2006) nebo Příčina zániku (2009). Kinterová se ve své praxi kontinuálně táže po povaze veřejného prostoru a po tom, co nám může sdělovat; nahlíží na něj jako na způsob komunikace, který je možné aktivně spoluvytvářet.
Úryvek textu z knihy Postprodukce Nicolase Bourriauda vyznačující cestu ze stanice metra Můstek před galerii Václava Špály na Národní třídě se snaží běžného člověka cestujícího městskou hromadnou dopravou vytrhnout z kontextu každodennosti. To, zda se cestující, náhle konfrontovaný s novu rolí diváka, rozhodne stopu textu sledovat, nebo ji jen letmo nevyrušeně přehlédnout, není podstatné. Vybraná citace Bourriauda komentuje vztah současného umění a galerie jako prostoru pro umění.
„Právě socius, tedy všechny kanály, které distribuují informace a produkty, je tím pravým výstavním místem umělců současné generace. Umělecké centrum a galerie jsou zvláštními případy, ale tvoří nedílnou součást rozsáhlejšího celku: veřejného prostoru.“ (Nicolas Bourriaud, Postproduction: Culture As Screenplay, How Art Reprograms the World, Lukas & Sternberg, New York, 2002, s. 69)