O projektu
CZEN
Artlist — Centrum pro současné umění Praha

Zahrada

Autor
Daniel Hanzlík
Rok
2006
Technika a rozměry

černé a bílé izolepy, 1330 x 1150 x 192 cm,

Galerie die Aktualität des Schönen, Liberec

pohled do instalace výstavy

O díle

Projekt ZAHRADA byl vytvořen pro specifický prostor Galerie die Aktualität des Schönen… v Liberci. Téma dvou instalací jsem odvodil z konkrétních prvků reklamy uveřejněných v prostředí města a v galerii reinterpretoval jejich motivy do prostorových obrazů, do kterých návštěvník může vstoupit a stát se aktérem bezejmenné reklamy. Primární vlastností reklamy je upoutat pozornost a působit na smysly potenciálního zákazníka. Tuto primární funkci jsem se pokusil aktivovat v instalaci z černých a bílých lepících pásek umístěných na podlaze a pilířích místnosti, abych docílil intenzivního optického účinku pozměněného prostředí na diváka. V další instalaci jsem použil motiv reklamy inzerované na LCD panelu umístěném na budově a tento technický obraz převedl do videoinstalace tak, aby informace o reklamě byla utajena a vnímána pouze detailem projekce, který se v horizontálním a vertikálním směru pohybuje po stěně a postupně skenuje celou projekční plochu. Pro diváka je význam celkové obrazové informace ve videoprojekci záměrně nedostupný a je vnímán pouze skrz jeho fragment, který tvoří pojítko k celku obrazové plochy. Součástí videoprojekce je konstrukce billboardu oproštěné od prvku desky určené pro výlep. Neexistencí plochy, definované pouze konstrukcí, pozbývá strategie tohoto technického prvku reklamy svoji funkci. Socha významově neguje funkci billboardu a stává se pouhou vyprázdněnou konstrukcí. Reklamní prvky v prostoru města tvoří strukturovaný celek, který vnímám metaforicky jako zahradu, která v propojení s architekturou tvoří ne/koordinovaný celek.

Foto

Centrum pro současné umění Praha, o.p.s. www.fcca.cz ©2006–2024
Nahlásit chybu