Jakub Adamec studoval v Ostravě u Petra Lysáčka (2002-2007) a skupina I love 69 Popgejů, jejímž je členem, byla projektem, přes který se v té době znovu skloňovalo označení „ostravská scéna“ v kontextu nastupující generace.
Jakub Adamec pochází z Valašského Meziříčí, kde také studoval na střední uměleckoprůmyslové škole, tam se seznámil s Pavlem Pernickým, spolu založili hudební skupinu IL69PG (2001) a spolu ji dosud drží při životě. V době ostravského působení tvořili IL69PG ještě Zdeněk Vichr a Petr Štark, původně středoškolská hudební skupina se přirozeně stala také skupinou výtvarnou, sami zakládající členové však nerozlišují mezi polohou hudební a vizuální, IL69PG lze označit za vibrující vizualizovanou skupinovou identitu budovanou s bytostnou přímostí.
Z Valašského Meziříčí přišlo tehdy do Ostravy studovat víc lidí, Popgeji byli první. Pavla Malinová, Pavel Ptáčník a Jan Vytiska měli hudební skupinu Like She, Pavel Pernický s Terezou Krainovou vystupovali (a vystupují) jako Marius Konvoj, společný label dostal název Vole love production, pravidelně byl pořádán festival Nuova. Mnoho textů o IL69PG oplývá citacemi z jejich písní, které zdá se nejpříhodněji vystihují energii a trashovou povahu jejich audiovizuální produkce. Plakáty, projekce, kostýmy, rekvizity.
Jakub Adamec je také zakladatelem sklepní galerie Strážná věž (2005-2007). Dva roky nesoustavného výstavního vernisážového programu (Record, Rafani, Václav Stratil, 103 coil ad.) zakončil kamarádský fotbal na trávníku sneseném pro ten účel ze zahrady do sklepa. (Smutný byl pohled na instalaci IL69PG na výstavě Aloha ovar nuova (Galerie Václava Špály, 2008) vyvolávající ještě nepříliš vzdálené duchy poslední silné etapy čitelnosti „ostravské scény“.)
Rámec samostatné tvorby Jakuba Adamce tvoří, jak vystihuje Lumír Nykl v textu k poslední Adamcově výstavě, zájem o historii (také historii umění) a historii vlastní. Sebeprezentací, sebehistorizací i vizionářskou sebeprojekcí v parodicky narušovaných kontextech světa umění a osobních zpovědích tvaruje Adamec prostředí jemu nejbližší. Osobní identita jako „komunita“ (Lumír Nykl), umění jako prostředek změny, kde dobro je základním motivem. Od roku 2012 působí Jakub Adamec jako kurátor Galerie města Třince. Jeho třinecká mise i předchozí projekty s Magdou Jańczuk (Something over the rainbow, 2008; Strom štěstí, 2009) překračují hranice umělecké ambice i osobní alternativy, jsou široce otevřenými výzvami umění a životu.
Vzdělání:
2007–2002
IPUS, Fakulta umění OU Ostrava, Intermediální ateliér, atelier Petra Lysáčka
1998–2002
SUPŠS, Valašské Meziříčí
Zaměstnání:
od 2017
PLATO Ostrava (dramaturg a kurátor)
2016–2012
Galerie města Třince (kurátor)
Ocenění:
2007 Cena rektora Ostravské univerzity, Ostrava
200 Exit, Cena Miroslava Proška, Ústí nad Labem /s P. Štarkem/
Sympózia a rezidence:
2008/09 Visegrad Artist Residency Program, Truc Sphere/Stanica, Žilina, SK
2005 Kontakty, V. mezinárodní sympozium evropských uměleckých škol, Galerie Klatovy / Klenová
Kurátorské aktivity v PLATO:
2020
Písek ve stroji – Piekło kobiet (koncepce společně s Markem Pokorným a Edith Jeřábkovou)
https://plato-ostrava.cz/cs/Vystavy/2020/Peklo-Zen-Pieklo-Kobiet
Písek ve stroji (s Pavlem Stercem)
https://plato-ostrava.cz/cs/Vystavy/2020/Pisek-Ve-Stroji
Hromada z jednoho zrnka písku (s Pavlem Stercem)
https://plato-ostrava.cz/cs/Program/2020/05/Hromada-Z-Jednoho-Zrnka-Pisku
Písek ve vzduchu, Duna v PLATO (s Edith Jeřábkovou)
https://plato-ostrava.cz/cs/Vystavy/2020/Pisek-Ve-Vzduchu-Duna-V-PLATO
2019
Dočasné struktury / Kino
https://plato-ostrava.cz/cs/Docasne-Struktury-5/Kino
Smogová vlajka
https://plato-ostrava.cz/cs/Program/2019/09/Smogova-Vlajka-Prvni-Vyveseni
Škola zapomnění (s Markem Pokorným)
https://plato-ostrava.cz/cs/Program/2019/10/Skola-Zapomneni
Škola myšlení (s Markem Pokorným)
https://plato-ostrava.cz/cs/Program/2019/09/Skola-Mysleni
Autorský vánoční strom: Tradition Today
https://plato-ostrava.cz/cs/Program/2019/12/Eduard-Halberstat-Tradition-Today
2018
Dočasné struktury / Bistro
https://plato-ostrava.cz/cs/Docasne-Struktury-1/Bistro
2017
Dočasný depozitář – socha: případová studie 1 (s Markem Pokorným)
http://archiv.plato-ostrava.cz/docasny-depozitar/
Dočasný depozitář – kresba: případová studie 2 (česko-polská verze) (s Markem Pokorným)
http://archiv.plato-ostrava.cz/docasny-depozitar-kresba-pripadova-studie-2-cesko-polska-verze/
Kurátorské činnosti mimo PLATO Ostrava:
2019
Marius Konvoj - Jakou kulturu miluješ?, Bludný kámen, Opava
https://artalk.cz/2019/02/06/tz-marius-konvoj/
2018
#resist, Zimnichaak 2018, klub Futra, Orlová (jako I Love 69 Popgejů)
2017
Stach Szumski - Žluč/Žluť/Žluť, Galerie Lauby, Ostrava
https://stachuszumski.tumblr.com/post/168972239803/%C5%BC%C3%B3%C5%82%C4%87-%C5%BElu%C4%8D-%C5%BElu%C5%A5-galerie-lauby-ostrava-2017
Pavla Malinová - Keyhole Labyrinth of the Soul, Galeria Szara, Katowice
https://artviewer.org/pavla-malinova-at-szara-gallery/
Marius Konvoj: Jezdec Pozitivní Apokalypsy
Kolektiv kurátorů: Jakub Adamec, Caroline Krzyszton, Michal Novotný, Marius Konvoj
Centrum pro současné umění FUTURA, Praha
http://futuraprague.com/futura/event/406-marius-konvoj-jezdec-pozitivni-apokalypsy
2012–2016
Galerie města Třince
2009
Tento vlak zastavuje ve stanici Fuck, Stanica, Žilina, SK
2008
Purple B-rain, Galeria Szara, Cieszyn, PL
2005–2007
Sklepní galerie Strážná věž, Ostrava
Kryštof Pohl, Parodický diskurz v díle Jakuba Adamce, (bakalářská diplomová práce), Univerzita Palackého, Olomouc 2013
Petr Štark - Jakub Adamec: 20 000, FUD UJEP, Ústí nad Labem, 2003
Maxim Horowitz: Dezinfetamin č. 3: http://www.artlist.cz/texty/dezinfetamin-c-3-5460/
https://artalk.cz/2019/07/19/umeni-je-otevrena-situace/
Profil na Artzóně ČT: https://www.ceskatelevize.cz/specialy/artzona/profil/jakub-adamec-F4DBb