Jeho práce proběhla především v poctivém hledání role fotografa, které ho paradoxně od vytváření obrazu odvádí.
Společně s Tomášem Hrůzou, Janem Freibergem, Terezou Kabůrkovou a Dušanem Skalou navštěvoval Baňkův fotografický ateliér na Univerzitě Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem. Po absolutoriu žil krátký čas v Praze odkud se vrátil zpět na Šumavu. V Klatovech vedl mezi roky 2008 a 2013 Café Jednorožec, kde uspořádal řadu koncertů a výstav (Lada Gažiová, Ondřej Maleček, David Böhm a Jiří Franta ad.). V současnosti žije a pracuje v Chudenicích u Klatov.
Je známý především jako krajinář. Této zatím poslední poloze jeho práce předcházely soubory inscenovaných fotografií, přičemž velký odstup a zároveň velké zaujetí se objevuje ve všech jeho fotografiích. Právě rozpor mezi chladnou distancí a bezbřehým vhledem vytváří jeho jednotící charakteristiku. V manipulované/inscenované fotografii, které vytvářel většinou ještě při studiu, pracoval půl napůl s uvědomovanou silou obrazu a vlastním konceptem. Mezi tyto práce patří soubor fotografií z dětského světa. Obsahuje jeho závažnost včetně všech starostí nebo nádechu erotiky a rozpouští v něm klišé dětskosti. Současně se v něm rýsuje role pozorovatele, kterou uplatňuje i v dalším souboru portrétů pokojových květin. Jde o téměř psychologické portréty orchidejí, tchýnino jazyků, benjaminů a dalších. Podobnou vybydlenosí působí i série fotografií osamocených automobilů zaparkovaných v krajině (2005). Tato témata postupně opouští a v Barthesovském duchu ve prospěch diváka směřuje ke konceptuálnímu purismu.
Odmítl nasycování publika manipulovanými obsahy a v hledání postoje k médiu se Lukáš postavil do pozice zprostředkovatele čistého obrazu krajiny. Její absolutismus představil s řádnou dávkou nefalešné nostalgie v několika výstavách Má vlast (2006), Vzpomínka na fotografii (2009) nebo Odlesk laní (2007). V roce 2007 vystavil v galerii Na Zdi/ArtWall Pošumavské safari. V jeho podání měla výstava svým způsobem víc politický charakter než projekty obsahující politické téma přímo. Odvrácení pohledu od Prahy, která v tomto poměru představuje spletitou strukturu zauzlených vazeb, směrem do krajiny, sloužilo jako terapeutický průhled do fungujících pravidel.
Vzdělání:
2000-2005 bakalářské studium fotografie na Fakultě užitého umění a designu, studio of Pavel Baňka, UJEP v Ústí nad Labem
GA2LERIE (Vaňous Petr ed. ), vydal Kulturní týdeník A2, s.r.o. jako přílohu v roce 2007
Baňka Pavel, Thelenová Michaela, Koleček Michal, 2 + 18, (katalog výstavy, Městské muzeum, Ústí nad Labem) Ústí nad Labem, 2004
Vančát, Pavel, Lukáš Kubec, kulturní týdeník A2, 15/2006
Vančát, Pavel, Má vlast, katalogový list k výstavě v Galerii A.M. 180, Praha, 2006
Vančát, Pavel, Král Šumavy, Fotograf, 8/2007