Písaříkovy malby i trojrozměrné objekty vycházejí z určitého rozbití celku. Jedná se o proud neustálých tvarových i myšlenkových proměn, který je vlastní i populárním a masovým produktům. Z tohoto nestabilního dění může oko zachytit jen určité fragmenty, neúplná sdělení, na něž se napojují asociace a vzpomínky. Pohled klouže po povrchu věcí, zastavuje se občas u znakových struktur, zajímavých tvarů, nechává se oslnit záblesky. Písařík reflektoval často svět módy a designu, který ho oslovoval svými detaily (značky, loga). Nyní se věnuje spíš letmé impresi, která má vliv hlavně v oblasti světla a barev. Obojí však odpovídá tekuté povaze současných vizuálních zážitků. Pohled se sytí masmediálními obrazy a urbánní podívanou. Detaily tento proud analyzují, vedou skrz něj řezy. Impresivní chvění vnímá proměnlivou vizuální show jako záblesk okamžiku, náhlé oslnění. Písaříkovy objekty se vyznačují též nestabilní kompozicí, fragmentární a dočasnou povahou. Vnímáme v nich potenciální přítomnost rozpadu a možnou variabilitu. Autorova díla nemají žádný jednoznačný smysl. Destrukce významu je též jednou z jejich důležitých strategií. Jsou to jakési šperky prostoru, klamné a orientované pouze navenek.
1987-1994 Stiudium na Akademii výtvarných umění v Praze (ateliéry Stanislava Kolíbala, Milana Knížáka a Aleše Veselého)
P. Vaňous, Resetting/ Jiné cesty k věcnosti/ Alternative Ways To Objektivity (katalog výstavy), GHMP - Městská knihovna, 21. 12. 2007 - 23. 3. 2008, nestr., Praha 2008
Design běžce, rozhovor vedl Ptáček, Jiří, in. Umělec 1/03, s.66-71
Mečl, Ivan, Lhář nebo génius, in. Umělec 3/01, s.90-91
Váňa, Radek - Petr Písařík, in. Detail 1/I, Praha 1995, s.23
Ukrutné vychystávky Petra Písaříka, rozhovor vedl Váňa, Radek, in. Detail 1/I, Praha 1995, s.8-9
Váňa, Radek - Mutanti hledají partnera, in. Výtvarné umění 2-3/1993, s.65-69