O projektu
CZEN
Artlist — Centrum pro současné umění Praha

Terezie Nekvindová

Terezie Nekvindová (*1980) absolvovala dějiny umění na FF UP v Olomouci, dizertační práci obhájila na FF UK v Praze.

Od roku 2006 působí ve Vědecko-výzkumném pracovišti Akademie výtvarných umění v Praze. Zabývá se zejména českým uměním od 60. let do současnosti, mj. problematikou média výstavy, vztahem výtvarného umění a architektury a otázkami restaurování současného umění.

Přednáší na AVU v Praze a externě na Katedře dějin umění na FF UP v Olomouci. Jako (spolu)editorka připravila např. publikace Dům umění České Budějovice 2013–1998 (2014), České umění 1980–2010. Texty a dokumenty (2011) nebo Jana Ševčíková – Jiří Ševčík, Texty (2010). Autorsky se podílela na publikacích Automat na výstavu. Československý pavilon na Expo 67 v Montrealu (Terezie Nekvindová, Daniela Kramerová a kol., 2017), Budování státu. Reprezentace Československa v umění, architektuře a designu (Milena Bartlová, Jindřich Vybíral a kol., 2015), Lapidárium (Edith Jeřábková a Dominik Lang eds., 2014), Viktor Rudiš – Ósaka (Miroslav Masák, Terezie Nekvindová a Markéta Pražanová eds., 2011) nebo Sial (Rostislav Švácha ed., 2010).

Umělec
Centrum pro současné umění Praha, o.p.s. www.fcca.cz ©2006–2024
Nahlásit chybu