Galerie Klubovna začala fungovat v brněnské části Černá Pole v létě roku 2014. Zahájena byla výstavou Výletní místa / Garden Follies Elišky Fialové, absolventky Ateliéru Malba II při Fakultě výtvarných umění VUT. Název expozice podtrhující prázdninovou atmosféru odkazoval na práci autorky, která se ve své tvorbě věnuje krajinám, především pak těm, které přetvořil člověk za nějakým účelem, k rekreačním zájmům a jiným odpočinkovým aktivitám (parky, golfová hřiště, zahrady). Navštívit ji bylo možné do konce srpna, od září pak již probíhala výstava německé autorky Caroly Zechner. Ta byla k předchozí přehlídce citelně téměř v opozici, a to nejen svým názvem – Winterlandschaft, 1935 (Zimní krajina, 1935), ale i médiem videa, skrze nějž autorka vytvořila komentář ke zmizelým sbírkám soudobého umění z doby druhé světové války, které se nacházely v Norimberském muzeu. Roku 1945 byly jednoduše označeny za zničené a zůstal po nich jen prostý seznam.
Od počátku tak byl výstavní program nového nezávislého prostoru nastaven poměrně ambiciózně: přibližně po měsíci se obměňující, mezinárodně zaměřené výstavy (mladých, méně známých – nikoliv však bezpodmínečně) výtvarných autorů. Bez omezení média, zato se záměrem preferovat umělce zaměřené na socio-politická témata, „jejichž práce jsou založeny na myšlence a nezávislé na formě”. Výběr měl fungovat jako kombinace přímého oslovení a open callu. Vytváření podmínek pro diskuzi mezi divákem a tvůrcem pak bylo stanoveno jako další podstatná součást náplně nového projektu – ostatně samotný název Klubovna evokuje místo určené k zasvěcené, otevřené debatě. Doprovodný program kromě tradičních komentovaných prohlídek/přednášek mimo jiné zahrnoval třeba i Filmový klub GK. Uměleckou scénou vítaný záměr tak kladl nemalé nároky na své provozovatele. Těmi bylo původně Občanské sdružení Plocha (www.plocha.net, web je v současnosti nefunkční), které mělo v té době za sebou již na sedm let organizování různorodých kulturních akcí zaměřených především na vysokoškolské studenty (fotosoutěže, Procházky za uměním ad.).
Hlavní zakladatelkou a postavou Galerie Klubovna však byla od počátku kurátorka a umělkyně Marta Fišerová (Marta Fišerová Cwiklinski), taktéž absolventka Ateliéru Malba II při FaVU VUT. Ta díky své profesionální poloze mezi teorií a praxí, ale i mezinárodní zkušenosti (absolvovala stáže v Portugalsku, Argentině, Polsku, Finsku či Rumunsku) výstavnímu programu vtiskla citelný rukopis a dopomohla mu i skrze osobní mezinárodní vazby k rozmanitému obsahu. K dalším členům týmu Klubovny patří opět teoretici, kurátoři a umělci Marcin Cwiklinski, Vladimír Veselý a Romana Horáková.
Autoři zvaní ze zahraničí začali být postupně představováni v tematických blocích dle místa původu, a to přibližně s roční periodicitou. Minulému roku vévodil Rumunský blok výstav, v předchozím roce to byl Severský blok kurátorovaný Terezou Záchovou, externí teoretičkou a absolventkou Kurátorských studií na Fakultě umění a designu v Ústí nad Labem. V roce 2017 mu předcházel Izraelský blok umělců, Polský blok a ještě dříve blok Maďarský z roku 2015, který byl vůbec první takto koncipovanou sérií a který kurátorovala Anna Juhász. Spolu s úspěšným programem se logicky začalo uvažovat i o změně místa tak, aby lépe vyhovovalo potřebám galerie. V roce 2016 Klubovna proto změnila své místo a přesunula se z ulice Zemědělská blíže centru, do větších prostor situovaných na ulici Francouzská.
Zde se nachází dosud, v roce 2020 však výstavní sezonu nezahájila. Prohlášení, které se na jejích webových stránkách posléze objevilo, stručně uvádí, že po pětileté činnosti a více jak čtyřiceti výstavách (a mnoha dalších pop-up akcích) si její provozovatelé chtějí dát pauzu a promyslet, co dál. Rok, který k tomu prorocky zvolili, se zpětně zdá k přehodnocování více než vhodný.
Dosavadní program galerie zároveň zůstává zčásti stále živý. Webové stránky zahrnují podrobný archiv a také řadu odkazů na rozhovory s autory na UMA audioguide – platformu zprostředkovávající současné umění skrze rozhovory s umělci a kurátory.