Zkratka TIC pochází ze slov Turistické Informační Centrum a vzdáleně tím upomíná ke skutečnosti, že zřizovatelem této umělecké instituce je město. Ve starších materiálech se můžeme setkat i se zkratkou BKC – Brněnské kulturní centrum – kterou galerie užívala ještě před několika lety (do roku 2011). U obdobných výstavních míst bývá zvykem (a tak trochu se i předpokládá), že svůj program do jisté míry přizpůsobují vkusu poplatnému co nejširší veřejnosti. Nenechme se však zmást, tato galerie, ačkoliv sídlí v prostorách staré radnice, je zaměřena na prezentaci současného umění.
Dlouhodobě ji vede tým dvou progresivních kurátorek (Marika Kupková a Zuzana Janečková), které spolupracují s uznávanými autoritami z oboru. Hned na úvod se také patří upřesnit, že Galerie TIC jako taková nereprezentuje jedno výstavní místo, ale zastřešuje celkem tři prostory se samostatným programem, jež se nacházejí na dvou podlažích historického domu. Kromě nich galerie zastřešuje také projekty navázané na prostory spojující jednotlivé galerijní místnosti. Ty využívá například pro výstavní sérii s názvem konText umisťovanou především ve výklencích, které nabízejí chodby propojující jednotlivá patra domu. Projekt Čítárna www pak upozorňuje na zajímavé projekty fungující především skrze on-line rozhraní.
Galerie mladých sídlí hned v přízemí budovy. Historický prostor s klenutým stropem je, jak již název napovídá, věnován výstavám začínajících umělců a v prezentaci napomáhá převážně studentům a čerstvým absolventům uměleckých škol. Program je sestavován z projektů zaslaných do otevřeného Open Callu a následně vybraných odbornou porotou složenou z členů pořádající instituce a externích teoretiků a kurátorů. Přihlásit se může každý umělec nebo kurátor, jehož věk zatím nepřekročil hranici třicátého pátého roku, i z tohoto pravidla však byly povoleny výjimky.
Výrazný příklad kurátorského působení v Galerii mladých představovala roční spolupráce s teoretikem Martinem Mazancem. Z umělců zde vystavoval například absolvent FaVU Ondřej Homola, který v současnosti stojí za samostatným prostorem SOLO Offspace. Ukázkou prezentace nových tendencí může být zase nedávná výstava s názvem „Kdo se bojí červené?“ (2017). Ta zde představila výběr z tvorby spolupracujících umělců z řad členů Svazu sovětských umělců (Alexey Klyuykov, Dominik Forman, Lenka Štěpánková, Vasil Artamonov) – širšího mezinárodního uskupení založeného na podzim roku 2016, které se programově obrací k realistické tvorbě druhé poloviny 20. století vzniklé převážně v Sovětském svazu.
Hlavním cílem Galerie Mladých, která byla založena již v roce 1967 z popudu teoretika umění Igora Zhoře, a má tedy ze zdejších výstavních prostor nejdelší historii, je ukázat výrazné osobnosti a nové tendence u nastupující umělecké generace. Provozovatelé galerie zároveň ale chtějí zachovat komplexní pohled na výtvarné umění bez upřednostňování konkrétního směru nebo média. Za jeden rok se v ní uskuteční přibližně deset výstavních projektů.
Galerie U Dobrého pastýře, největší prostor spadající pod Galerii TIC, získala jméno podle sochy Krista s beránkem v ruce nacházející se nad vchodem do domu, v němž instituce sídlí. Galerie byla otevřena v prvním patře budovy v roce 1992. Za jejím vznikem stála tehdejší kurátorka Galerie mladých Alena Gálová a cílem bylo otevřít místo pro prezentaci osobností již etablovaných na umělecké scéně. Do výstavního plánu tohoto prostoru jsou pravidelně zařazováni také umělci s vazbami na Brno, kteří však svojí tvorbou hranice regionu přesahují. Vystavoval zde například Václav Stratil nebo David Možný.
Poslední z výstavních prostorů, Galerie Kabinet se rovněž nachází na prvním poschodí, založena byla až roku 2002 a ve věci zadání či nároků na vystavovatele je nejméně vyhraněná. Její náplň je odvozena spíše z omezeného prostoru jedné místnosti než z jiných pozic a předpokladů. Zde představované projekty proto mimo jiné umožňují doplňovat výstavní program zbylých dvou galerií, a nabízet tak rozmanitější a celistvější pohled na kulturní scénu.
V některých případech se prostor Galerie Kabinet prováže s Galerií U Dobrého pastýře a probíhající výstava se pak nachází ve všech výstavních místnostech v prvním patře, často i včetně propojujících chodeb. Takovým příkladem z poslední doby je výstava „Extensions“ Lindy a Daniely Dostálkové, uměleckého dua, které se dlouhodobě zajímá o fungování kulturních institucí a v rámci své para-agentury jim nabízejí službu pojmenovanou jako „Institucionální homeopatie“. V předešlém roce byla ve formě obdobně propojené výstavy připravena historická exkurze s názvem „Jak to vlastně bylo. Devadesátky u Dobrého pastýře“. Společný tandem několika kurátorů tehdy přizval umělce spjaté s dřívějším fungováním této galerijní instituce, aby společně připomněli a parafrázovali některé její části.
V obou posledně zmíněných galeriích ročně proběhne přibližně osm krátkodobých výstav.
V nadcházející výstavní sezoně Galerii TIC čeká několik zásadních změn a jedno úctyhodné výročí. Galerie mladých dosáhne v roce 2017 padesáti let své existence. V souvislosti s tímto jubileem proběhne speciální výběrové řízení, kdy do rozhodování o zaslaných výstavních projektech bude jakožto porota moci zasáhnout i veřejnost, a spolurozhodne tak o tom, jaká výstava bude v galerii k vidění.
Změny pak postihnou především Galerii Kabinet, která jako výstavní sál zcela zanikne a daná místnost bude využita pro zázemí galerie. Nový prostor pro tvůrčí prezentaci naopak vznikne v místě, kde se kanceláře zaměstnanců nacházejí nyní. Ten dostane i nový název, jenž se momentálně upřesňuje. Bude ale rovněž souviset s historickou funkcí místnosti.