2005
Výzkumný grant Ford Foundation (udělený Katedrou genderových studií FHS UK)
2003
Vědecké stipendium, Clark Art Institute, Williamstown, MA, USA
2002–1997
Doktorandské studium, Katedra dějin umění, Karlova Univerzita, Praha (titul Ph.D.)
2001–2000
Stipendium Fulbrightovy Komise, Department of History of Art and Architecture, Harvard University, Cambridge, Massachusetts, USA
2000–1999
Vědecký grant Research Support Scheme
2000–1999
Residenční kurátorský program, International Studio Program, New York City, USA
1999
Studijní pobyt, Getty Summer Institute in Art History and Visual Studies, University of Rochester, USA
Výzkumný cestovní grant, Goethe-Institut, Německo
1998
Pedagogický výzkum, Curriculum Resource Center, Central European University, Budapešť
1993–1988
Magisterské studium dějin umění a estetiky, Katedra dějin umění, Karlova Univerzita, Praha (titul Mgr.)
1993
Studijní pobyt (Poválečné a současné umění), Sotheby’s Educational Studies, Londýn, UK
1988–1994 Gymnázium Jana Keplera, Praha
2006–1995
Odborná asistentka, Vysoká škola uměleckoprůmyslová v Praze
2006–1991
Nezávislá kurátorka a umělecká kritička
2005–2003
Prorektorka pro mezinárodní spolupráci a styk školy s veřejností, VŠUP v Praze
2003
Přednášející v kurzech „Czech Art and Architecture“, „Gender and Culture“, New York University, Praha
2002
Přednášející v kurzu „Comparative History of Ideas“, University of Washington, Praha
Vedoucí semináře „Tělo a narace“, Filozofická fakulta, Karlova univerzita, Praha (spolu s L. Heczkovou a P. Hanákovou)
1999–1998
Odborná náměstkyně, Sbírka moderního a současného umění, Národní galerie v Praze
Účast na konferencích:
2006
„Mezi mizogynií a avantgardou: Žena jako umělkyně Hanse Hildebrandta“, 4. pardubické bienále „Tzv. dějiny žen aneb Evropská žena od středověku do 20. století v zajetí historiografie“, Univerzita Pardubice
2005
„Proměny a tabuizace mateřství v českém moderním umění: Od symbolické velké matky ke katastrofě mateřské identity“, kolokvium V bludném kruhu: Mateřství a vychovatelství jako paradoxy modernity, FF UK, Praha
„K počátkům české ženské umělecké kritiky“, Ženy ve „službách“ dějin umění: kolokvium a diskusní fórum věnované roli a významu žen v českých dějinách umění, UHS – VŠUP, Praha
„Matky a otcové: K otázce genderové genealogie v dějinách umění“, První konference českých a slovenských feministických studií, FHS UK, Praha
2004
„Vystřihnout fotografii, poslat ji dál, zmuchlat ji: K (ne)popularitě fotografie na současné české umělecké scéně“, sympozium Fotografický obraz optikou výstavních institucí: Kurátor – Dramaturg – Divák, VŠUP, Praha
2003
„Pohádka o Klió a Narcisovi: Obraz dějin umění v zrcadle vizuálních studií“, 1. sjezd českých historiků umění, FF UK Praha
„Les femmes artistes d’aujourd’hui: Czech Women Artists in the Context of International Modernism”, Konference Local Strategies – International Ambitions. Modern Art and Central Europe, 1918 – 1968, Ústav dějin umění České akademie věd, Praha
„Rody a paradigmata“, Sympozium AICA, Bratislava
2002
„Peripheral Vision: Centers and Margins of Contemporary Art as Seen through Czech Eyes“, seminář v rámci Baltického trienále současného umění, Contemporary Art Center, Vilnius, Litva
„Frontiers of the Self: Femininity, Subjectivity and New Media“, 7. Kunsthistorikerinnen-tagung (Neue) Medien, Humboldt Universität zu Berlin, Německo
„Periferní vidění“, přednáška v rámci bienále mladého umění ZVON 2002, Dům U kamenného zvonu, GHMP, Praha
2001
„Funkcionalismus a kultivace ženství“, kolokvium Akrobat na laně času, Karlova univerzita, Praha
„‘Simpl’(icity) in Exile: Gender, Caricature, and the Antifascist Movement in the Prewar Czechoslovakia”; konference Gender, Identity and Nationalism in Europe: From the 19th to the 20th Century, ESRI, University of Salford, Manchester, UK
„Vice versa: Moderní a postmoderní idoly transgrese a perverzity (spolu s Otto M. Urbanem), přednáška v rámci cyklu Slovíčko o ženském umění, Společnost F.X. Šaldy a FF UK, Praha
„Collective Desires: Czech Avant-Garde Architecture and the Production of Degendered Space,“ Lecture, Center for European Studies, Harvard University, Cambridge, USA
„‘Muzzle’: Gender and Sexual Politics in Contemporary Czech Art”, konference College Art Association, Chicago, USA
„Enjoy Yourself!”, veřejná přednáška, University of Western Ontario, Kanada
2000
„‘Enjoy Yourself!’: Sexual, Ethnic, and Artistic Pleasures in East European Public Spaces”; Ethics and Visuality: Constructing Social Space – seminář, Universita v Pécsi, Maďarsko
„Žena? Růže? Píseň? Kost? Neboli, jsou dějiny umění nadpohlavní?,” seminář v cyklu Gender a kultura, Open Society Fund, Praha
1999
„Politicization of the Private, or the Privatization of Politics?: Gender and Czech Art during the Period of Transformation“; “Strangers and Their (Curatorial) Desires: Excerpt from the Diary,“ cyklus přesnášek, School of the Museum of Fine Arts, Boston, USA
1998
„Politizace soukromí nebo privatizace politiky?: Gender a české umění v době transformace,“ přednáška v rámci Mezinárodního semináře AICA, Goethe-Institut, Bratislava, Slovensko
„Čeho se bojí dějiny umění?: Gender Studies a uměleckohistorická metodologie“, Ústav pro dějiny umění, Karlova univerzita, Praha
„Gender and Avant-Garde: The Discourse of Sexuality in the Central European Art from the 1890s to the 1920s,“ výroční konference Associaton of Art Historians, University of Plymouth, Exeter, UK
„Rozum, cit, ženy a současné umění“, konference Diskurs Feminin, Goethe-Institut, Praha
1997
„Art, Site, and Otherness: On Contemporary Art, Peripheral Phenomena and Genius Loci“, cyklus veřejných přednášek, Mercer Union, Toronto; Articule Gallery, Montréal; SAW Gallery, Ottawa, Kanada
„Mechanical, Sexual, and Socialist Body in Karel Teige’s Work,“ Kongres World Institute for Advanced and Phenomenological Research & Learning, Orchestration of the Arts, Harvard University, Cambridge, USA
1996
„Současné umění a genius loci“, konference Prezentace, interpretace a instalace současného výtvarného umění, Státní galerie ve Zlíně
2005
„Cultural Domestication – Instinctual Desire”, University of Toledo, Ohio, USA
2004
Erika Bornová, Via Art, Praha
2003
„Unter eine Decke”, České centrum, Berlín
Ivana Lomová: „V dálce”, Via Art, Praha
2002
Jolana Havelková: „Dočasná setkání”, Galerie Václava Špály, Praha
2001
Pavel Baňka: „Infinity“, Galerie Rudolfinum, Praha
2000
„Real (E)states” (výroční výstava Sorosova centra současného umění, Bratislava
Erika Bornová + Ivana Lomová: „Pod dekou“, Galerie MXM, Praha
1999
Pavel Baňka: „Všechno a nic“, Purkrabství pražského hradu, Praha
Jiří Příhoda & Brian Eno: „Hudba pro Prahu, II.“ (kurátorský projekt pro Benátské bienále; nerealizováno)
1998
Alena Kotzmannová: „Dočasná osoba“, Galerie KIC, Lublaň, Slovinsko
„Tělo a fotografie“. Mezinárodní festival fotografických médií (s podporou výročního grantu Sorosova centra současného umění v Praze), Pražský dům fotografie, Praha
Pavel Baňka: „Všechno a nic“, Oblastní galerie v Karlových Varech
1997
Barbara Benish: „Hadí tanec“, Synagoga Na Palmovce, Praha
Roman Franta: „Čí jsou dějiny umění?“, Galerie Genia Loci, Praha
Jiří Příhoda + MR: „Vyhnání z ráje“, Synagoga Na Palmovce, Praha
Rod Grover: „Nedostatečná přitažlivost“, Synagoga Na Palmovce, Praha
1996
Bábel“, Synagoga Na Palmovce, Praha
Ludvík Feller, Galerie Mánes, Praha
Václav Stratil, Synagoga Na Palmovce, Praha
Eva Chmelová: „Tichá vášeň“, Galerie Fronta, Praha
Max Streicher: „Tight Rope“, Synagoga Na Palmovce, Praha
„Serpens I“ – Mezinárodní festival performance, Synagoga Na Palmovce, Praha
Václav Vaculovič: „Pokušení na poušti“, Dům umění, Zlín
1995
„Imaginace bolesti“, Synagoga Na Palmovce, Praha
Vladimír Bachorík: „Vnitřní prostor“, Galerie van den Doel, Praha
„Serpens“ – Mezinárodní festival performance, Synagoga Na Palmovce, Praha
1994
Marc Chagall: „Autoportréty, Milenci a...“, Galerie Miro, Praha
„Valdštejnská zahrada 94“ (Současné české a slovenské umění), Praha
1994 Ivan Exner: „Mrtvá příroda“, Nová síň, Praha
1994 Petr Štěpán: „Kodexy, partitury...“, Grafický kabinet, Olomouc
1993 Stefan Milkov, Ivan Exner, Eva Chmelová, Galerie Forms, Bratislava
1993 Vladimir Ketchens, Obecní dům, Praha
1993 „Between Reality and Abstraction“, Les Salles Culturelles de la Maison Brabante, Brusel, Belgie
1992 Tunel, Obecní dům, Praha
Knihy a antologie
Mobile Fidelities: Conversations on Feminism, History and Visuality. (on-line publikace nakladatelství a časopisu feministické umělecké kritiky n.paradoxa), London 2006
Vysoká škola uměleckoprůmyslová v Praze, 1885 – 2005 / Academy of Arts, Architecture and Design in Prague, 1885 – 2005, s Markétou Pražanovou (eds.). VŠUP, Praha 2005
Design: Aktualita, nebo věčnost? Antologie textů k dějinám a teorii designu, (ed.). VŠUP, Praha 2005
Neznámá území českého moderního umění: Pod lupou genderu. Argo, Praha 2004
Neviditelná žena: Antologie současného amerického myšlení o feminismu a vizuální kultuře (ed.). One Woman Press, Praha 2002
Věrnost v pohybu: Hovory o feminismu, dějinách a vizualitě. One Woman Press, Praha 2001
Tělo a fotografie / Body and Photography, Martina Pachmanová (ed.). Pražský dům fotografie, Praha 1998
Sborníky
O sirotcích, melancholii a střetu minulosti s přítomností: Rozhovor s Michael Ann Holly, in: Lubomír Slavíček (ed.), Pictura verba cupit. Artefactum, Praha 2006
Matky a otcové: K genderové genealogii v dějinách umění, in: Libuše Heczková – Věra Sokolová (eds.), Sborník textů z 1. konference českých a slovenských feministických studií, 2006 (v redakční přípravě)
Proměny a tabuizace mateřství v českém moderním umění: Od symbolické velké matky ke katastrofě mateřské identity, in: Eva Kalivodová – Libuše Heczková (eds.), V bludném kruhu mateřství. Karolinum, Praha 2006 (v redakční přípravě)
Toyen (1902 – 1980), in: Francisca de Haan – Krassimira Daskalova – Anna Loutfi (eds.), A Bibliographical Dictionary of Women’s Movement and Feminisms. Central, Eastern, and South Eastern Europe, 19th and 20th Centuries. Central European University Press, Budapest – New York 2006
Frontiers of the Self: Femininity, Subjectivity, and New Media, in: Susanne von Falkenhausen et. al. (eds.), Medien der Kunst: Geschlecht, Metapher, Code. Jonas Verlag, Marburg 2004
Dílo Evy Kmentové a tradice „ženského umění“, in: Marie Klimešová – Jiřina Kumstátová – Alena Beránková (eds.), Téma Eva Kmentová. Severočeská galerie výtvarného umění v Litoměřicích, Litoměřice 2004
Pohádka o Klió a Narcisovi: Obraz dějin umění v zrcadle vizuálních studií, in: Milena Bartlová (ed.), Dějiny umění v české společnosti: Otázky, problémy, výzvy. Argo, Praha 2004
Bodies, Technologies, Identities: Manufacturing the Self, in: The Anatomy of the Reason, the Body, and the Soul. Ludwig Museum, Budapest 2004
Žena, růže, píseň, kost: Rody a paradigmata současného českého umění, in: Jana Geržová – Katarína Rusnáková (eds.), 90-te+. Reflexia vizuálného umenia na prelome 20. a 21. storočia. AICA, Bratislava 2003
Géniova mateřština: Ke konstrukci maskulinity v českém umění 20. století, in: Lenka Bydžovská – Roman Prahl (eds.), “V mužském mozku…”. Scriptorium, Praha 2002
Mimolimit a „jednota krásy v mnohosti“ / Mimolimit and the “Unity of Beauty in Multiplicity“, in: Mimolimit. Prostor, Praha 2002
Čeho se bojí dějiny umění“, in: Genderová štúdia v umení a kulture. SCAAN, Bratislava 2000
Tři přání Běly Kolářové / Three Wishes of Běla Kolářová, in: Akce Slovo Pohyb Prostor: Experimenty v umění 60. let / Action Word Movement Space: Experiments in the 1960s Art. Galerie hlavního města Prahy, Praha 1999
Současné umění a genius loci, in: Prezentace, interpretace a instalace současného umění. Státní galerie ve Zlíně, Zlín 1997
Katalogy
Lenka Klodová. Praha 2006
Výjimečný stav: Ženy mezi horníky. Praha 2005
Beth Lazroe: Jako facka / In Our Faces. Praha 2005
Cultural Domestication – Instinctual Desire: Contemporary Czech Art. Toledo, Ohio 2005
Erika Bornová. Praha 2004
Ivana Lomová: V dálce. Praha 2003
4. bienále mladých umělců: Zvon 2002. Praha 2002
Milan Kohout: Some Performances. Boston 2002
Inside Out: 5. Festival der Neuen Kunst. Prag – Berlin – New York. Berlin 2002
Biennial of Young Artists: Zvon 2002. Praha 2002
Jolana Havelková: Dočasná setkání. Praha 2002
Adéla Matasová. Praha 2001
Lucie Mlynářová: Optikální kontakty. Klatovy 2001
Richard Wiesner: Mise S 15 / Richard Wiesner: Mission S 15. Klatovy 2001
Reality / Real (E)states. Bratislava 2001
Aldin Popaja: Crtezi, grafike, objekti. Jajce (B&H) 2001
Pavel Baňka: Infinity. Praha 2001
Pavel Baňka. New York 2000
Pod dekou: Erika Bornová – Ivana Lomová. Praha 2000
Zdena Kolečková: Just a Story. Praha 2000
Příběhy: Aldin Popaja a Lejla Zaharagic. Praha 2000
Markéta Baňková, New York City. Klatovy 2000 (with CD)
Doteky / Contacts. Praha1999
Alena Kotzmannová: Dočasná osoba. Lublaň 1998
Tělo a fotografie / Body and Photography. Praha 1998
Sharon Kivland: La scuola degli amanti. Sheffield 1998
Leny Aardse: Everything Out of Nothing. Praha 1998
Pavel Baňka: Všechno a nic / Pavel Baňka: Everything and Nothing. Praha1998
Nancy Davidson: Carnevaleyes. Praha 1998
Paralely. Generace 90. let - současné české umění. Praha – Paříž 1997
Roman Franta: Čí jsou dějiny umění? Praha 1997
Sborník Palmovka 2/1997. Praha 1997
Ilona Németh & Juraj Bartusz, Cestou. Šamorín (Slovensko) 1997
Václav Vaculovič: Pokušení na poušti. Zlín 1996
Mezinárodní festival performance a akčního umění. Praha 1996
Eva Chmelová: Tichá vášeň. Praha 1996
Ilona Németh. Bratislava 1996
Barbara Benish: Emancipation into Solitude. Praha 1996
Bábel. Praha 1996
Jiří Příhoda. Praha 1996
Sborník Palmovka 1/1996. Praha 1996
Články
Domácí výtvarná scéna je v roli outsidera, MF Dnes, Příloha Kavárna, 21. 1. 2006
„Když jde žena po lávce…“: Rozhovor s Adrienou Šimotovou, Ateliér 24/2005
Zdenka Košáková: Architektka a literátka (spolu s Libuší Heczkovou), Slovo a smysl 3/2005
Časopis Umělec v ženském převleku: Rozhovor s Lenkou Klodovou, Ateliér 22/2005
Navzdory svému šarmu: Kulturní politika Pavla Dostála, A2, 29. 9. 2005
Fading Female Beauty and the Limits of Institutionalized Art Criticism: Interview with Lenka Klodová, Praesens 2/2005
Knížákovo bienále, Respekt 27/2005
Válka pražských bienále vrcholí, Respekt 24/2005
Zálety Martiny Pachmanové, Reflex 1, 5, 9, 13, 17, 21/2005
Smím prosit?: Rozhovor s Milenou Dopitovou, Umělec/Artist 1/2005
Dominik Hrodek: Žít život mužů? S Martinou Pachmanovou o výtvarném umění a feminismu (rozhovor), www.glasrevue.com (12/2005)
Sám sebe chválím i vystavuji, MF Dnes, Příloha Kavárna, 31. 12. 2004
Tento měsíc menstruuji, Ateliér 7/2004 (přetištěno in: Britské listy – www.blisty.cz, 21. 4. 2004; v anglické verzi publikováno pod titulem I Menstruate, So Should I Stay at Home? In: ARTMargins, April 2004, www.artmargins.com)
The Backlash of Centralism, or How to Cope with Power, Praesens 1/2004
Zálety Martiny Pachmanové, Reflex 2, 6, 10, 14, 18, 20, 22, 25, 29, 33, 41, 49/2004
Vystřihnout fotografii, poslat ji dál, zmuchlat ji: K (ne)popularitě fotografie na současné české umělecké scéně, Ateliér x/2004
Záliba v dívčí kráse: Toyen, Art & Antiques červenec/srpen 2004
Nad kávou jen tak pozorovat lidi, MF Dnes, Příloha Kavárna, 18. 9. 2004
Fotografie?? Fotografie!!, Fotograf 4/2004
Jan Kaplický: Rozhovor, Revue Labyrint 2004/15-16
The Averted Side of Czech Glass: Chameleon’s Skin by Pavel Kopřiva, Praesens 4/2004
Sixty-something: Dancing with a Twin, Praesens 4/2003
Primary Documents: Utajený život umění ve Východní Evropě, Ateliér 6/2003
How Do We Remember the Past? ARTMargins, January 2003 (www.artmargins.com)
Zálety, Reflex 8, 12, 16, 20, 24, 28, 36, 40, 44, 48/2003
Kateřina Vincourová at Švestka Gallery, Art in America, February 2003
The Double Life of Art in Eastern Europe, ARTMargins, July 2003 (www.artmargins.com)
Revolutionary Power of Exiled Laughter, Umění 2/2002 (přetištěno in: ARTMargins, November 2003, www.artmargins.com)
Ján Mančuška: O hledání vzorců a funkce myšlení, Revue Labyrint 11-12/2002
Art Under Water: Prague, Art in America, October 2002
Je libo umění? Volej 0609-1LENKA / Feel Like Some Art? Call 1-900-LENKA, Umělec 6/2002
Lenka Kukurová: Rozhovor s Martinou Pachmanovou, 17. 7. 2002, Feminet (www.feminet.sk)
Anketa: K současné fotografii, Fotograf 1/2002
Periferní vidění, Korpus 1/2002
Tereza Velíková: Genius loci, Korpus 1/2002
Fotografie, krajina a princip seriality, Profil 1/2002
O genderu a architektuře: Rozhovor s M. Pachmanovou (Jiří Horský - Matěj Šišolák), Architekt 4/2002
Jak se “odříznout” od Národní galerie: Rozhovor s Jiřím Příhodou, Ateliér 8/2002
Institucionalizované umění: Rozhovor s Petrem Motyčkou, Ateliér 8/2002
Nebe, peklo, Warhol / Art, Heaven, Warhol, Umělec 5-6/2001
Primadona, múza a popelka, Lidové noviny, 16. 2. 2002
„Muzzle”: Gender and Sexual Politics in Contemporary Czech Art, ARTMargins, February 2002 (www.artmargins.com)
Random Access, Zingmagazine, Fall 2001
Jazyk a zodpovědnost (anketa), Profil 4/2001
Bang and Suck!, Taneční zóna, 5/2001
Shirin Neshat: Moc černých čádorů, Revue Labyrint 9-10/2001
Mystifikace, masky, proměny, Ateliér 21/2001
Svoboda s odhaleným ňadrem, Lidové noviny, 11. 9. 2001
Reconstructing Toyen, Art in America, April 2001
The „Old New“ Connection Between Czech and Slovak Art, ARTMargins, April 2001 (www.artmargins.com)
Collective Desires: Czech Avant-Garde Architecture and the Production of Degendered Space, Umění 1/2000
Umění bourat mýty ve světě kolem nás i v nás: Rozhovor s Marthou Rosler, Aspekt 2/2000 – 1/2001
Interview o kýči s Tomášem Kulkou (společně s Joachimem Dvořákem), Revue Labyrint, 7-8/2000
Nanebevzetí a kyčifikace Andyho Warhola, Revue Labyrint, 7-8/2000
Politizacija privatnog ili privatizacija politike?, Treca 2/2000
Repressed Keeps Intruding, American Ceramics, Fall 2000
Jitka and Květa Válová at the National Gallery, Art in America, September 2000
The World Wants Your Desire: Interview with Kaja Silverman, n.paradoxa 6/2000
Politicization of the Private, or the Privatization of Politics?: Contemporary Czech Art by Women, ARTMargins, January/2000 (www.artmargins.com)
Kurátor a kulturní politika / Curator and Cultural Politics: Interview with Helaine Posner, Umělec 1/2000
Hledání bílého Indiána / Searching for the White Indian, Umělec 1/2000
„Ženské umění“ a kolektivní vina, Ateliér 11/2000
Válovky a černé díry dějin, Ateliér 10/2000
Muzeum: místo demokracie, nebo politizace umění?: Rozhovor s Charlottou Kotik, Ateliér 2/2000
Nemocné umění a střety zájmů, Ateliér 2/2000
Muži a ženy: Rozhovor s Ivanou Lomovou, Ateliér 1/2000
Čeho se bojí dějiny umění?, Ateliér 21/1999
Mechanické, sexuální a socialistické tělo v díle Karla Teiga, Estetika 4/1999
Writing History “Otherly“: Interview with Linda Nochlin, Umění 6/1999
Calling History Writing into Question: Interview with Natalie Boymel Kampen, Umění 6/1999
Nan Goldin a balada o závislosti na životě, Ateliér 4/1999
Politizace soukromí nebo privatizace politiky?: Rod a umění v době trans-formace, Aspekt 1/1999
Před obrazem: Zpytování modernismu v antologii americké teorie a kritiky, Lidové noviny, 4. 8. 1999
Boj s konvencemi?: Výtvarné časopisy a česká umělecká kritika, Lidové noviny 03/18/1999
Umění a veřejnost aneb Jak se žije public artu v Čechách, Ateliér 23/1998
Zmatení pojmů: Ženy, tělo a univerzalismus, Ateliér 21/1998
Pohlaví a avantgarda, Ateliér 20/1998
Odveta Veroniky: Od Man Raye po Matthewa Barneye, Ateliér 18/1998
Humor a apetýt gigantické ženy: Rozhovor s Nancy Davidson, Detail 3/1998
Diskurs feminin, Ateliér 12/1998
Rozum, cit, ženy a současné umění, Ateliér 12/1998
Živel současného českého umění, Ateliér 8/1998
Za svobodu, kritickou skepsi a spravedlnost!, Ateliér 5/1998
Dějiny umění, feminismus a moderní historiografie, Revue Labyrint 1-2/1997
Moc extáze a krásy, Ateliér 25/1997
Venice Biennale 97: Has the Game About Displacement of Property and Identity Start Yet?, Artsmedia, October 1997
Globalization, Nostalgia, PC and the “Museum of 100 Days“, Artsmedia, September 1997
Gotika: Proměny hororu v umění pozdního 20. století, Ateliér 17-18/1997
Virtuální cestovatelství Federica Díaze, Ateliér 17-18/1997
Poster and the Russian Revolutionary Avant-Garde, Art New England/July 1997
Nahum B. Zenil: Witness to the Self, Artsmedia, June 1997
The Berlin Wall, Artsmedia, May 1997
Joseph Kosuth: Redefining the Context of Art, Artsmedia, April 1997
Deity, Art, and Paranoia, Artsmedia, April 1997
The Portrait as Object – The Figure as Ground, Artsmedia, March 1997
Marylin Arsem: Stirring, Spinning, Sweeping, Artsmedia, January - February 1997
Dona Bollard: Photo-Works, Artsmedia, January - February 1997
Je umělcův záměr v korupční pasti kunsthistorie?, Ateliér 11/1997
Slasti a strasti rajské nesvobody, Ateliér, 5/1997
Fotografie a kritika čistého rozumu, Ateliér 1/1997
Médium a rasismus, Literární noviny 40/1996
Urban Obscenities, tresholds 13/fall 1996
Clio aneb O tom, jak historie snímá činy z našich beder, Ateliér 20/1996
Kniha ve světě soch, fikcí a iluzí: Rozhovor s Matejem Krenem, Literární noviny 39/1996
Otevřený příběh umění, Literární noviny 33/1996
Láska, tělo a fotografie, Ateliér 13/1996
Postmoderní terapie agenta V. P., Ateliér 10/1996
Narcisistní já George Baselitze, Ateliér 8/1996
Impresionismus a podvratná činnost kritiky, Ateliér 6/1996