O projektu
CZEN
Artlist — Centrum pro současné umění Praha

Martina Pachmanová

Místo narození
Praha
Působiště
Praha
Klíčová slova

Profesní životopis

Vzdělání, granty a stipendia

2005
Výzkumný grant Ford Foundation (udělený Katedrou genderových studií FHS UK)

2003
Vědecké stipendium, Clark Art Institute, Williamstown, MA, USA

2002–1997
Doktorandské studium, Katedra dějin umění, Karlova Univerzita, Praha (titul Ph.D.)

2001–2000
Stipendium Fulbrightovy Komise, Department of History of Art and Architecture, Harvard University, Cambridge, Massachusetts, USA

2000–1999
Vědecký grant Research Support Scheme

2000–1999
Residenční kurátorský program, International Studio Program, New York City, USA

1999
Studijní pobyt, Getty Summer Institute in Art History and Visual Studies, University of Rochester, USA

Výzkumný cestovní grant, Goethe-Institut, Německo

1998
Pedagogický výzkum, Curriculum Resource Center, Central European University, Budapešť

1993–1988
Magisterské studium dějin umění a estetiky, Katedra dějin umění, Karlova Univerzita, Praha (titul Mgr.)

1993
Studijní pobyt (Poválečné a současné umění), Sotheby’s Educational Studies, Londýn, UK

1988–1994 Gymnázium Jana Keplera, Praha

Praxe

2006–1995
Odborná asistentka, Vysoká škola uměleckoprůmyslová v Praze

2006–1991
Nezávislá kurátorka a umělecká kritička

2005–2003
Prorektorka pro mezinárodní spolupráci a styk školy s veřejností, VŠUP v Praze

2003
Přednášející v kurzech „Czech Art and Architecture“, „Gender and Culture“, New York University, Praha

2002
Přednášející v kurzu „Comparative History of Ideas“, University of Washington, Praha

Vedoucí semináře „Tělo a narace“, Filozofická fakulta, Karlova univerzita, Praha (spolu s L. Heczkovou a P. Hanákovou)

1999–1998
Odborná náměstkyně, Sbírka moderního a současného umění, Národní galerie v Praze

 

 

Účast na konferencích:

2006

„Mezi mizogynií a avantgardou: Žena jako umělkyně Hanse Hildebrandta“, 4. pardubické bienále „Tzv. dějiny žen aneb Evropská žena od středověku do 20. století v zajetí historiografie“, Univerzita Pardubice

 

2005

„Proměny a tabuizace mateřství v českém moderním umění: Od symbolické velké matky ke katastrofě mateřské identity“, kolokvium V bludném kruhu: Mateřství a vychovatelství jako paradoxy modernity, FF UK, Praha

„K počátkům české ženské umělecké kritiky“, Ženy ve „službách“ dějin umění: kolokvium a diskusní fórum věnované roli a významu žen v českých dějinách umění, UHS – VŠUP, Praha

„Matky a otcové: K otázce genderové genealogie v dějinách umění“, První konference českých a slovenských feministických studií, FHS UK, Praha

 

2004

„Vystřihnout fotografii, poslat ji dál, zmuchlat ji: K (ne)popularitě fotografie na současné české umělecké scéně“, sympozium Fotografický obraz optikou výstavních institucí: Kurátor – Dramaturg – Divák, VŠUP, Praha

 

2003

„Pohádka o Klió a Narcisovi: Obraz dějin umění v zrcadle vizuálních studií“, 1. sjezd českých historiků umění, FF UK Praha

„Les femmes artistes d’aujourd’hui: Czech Women Artists in the Context of International Modernism”, Konference Local Strategies – International Ambitions. Modern Art and Central Europe, 1918 – 1968, Ústav dějin umění České akademie věd, Praha

„Rody a paradigmata“, Sympozium AICA, Bratislava

 

2002

„Peripheral Vision: Centers and Margins of Contemporary Art as Seen through Czech Eyes“, seminář v rámci Baltického trienále současného umění, Contemporary Art Center, Vilnius, Litva

„Frontiers of the Self: Femininity, Subjectivity and New Media“, 7. Kunsthistorikerinnen-tagung (Neue) Medien, Humboldt Universität zu Berlin, Německo

„Periferní vidění“, přednáška v rámci bienále mladého umění ZVON 2002, Dům U kamenného zvonu, GHMP, Praha

 

2001

„Funkcionalismus a kultivace ženství“, kolokvium Akrobat na laně času, Karlova univerzita, Praha

„‘Simpl’(icity) in Exile: Gender, Caricature, and the Antifascist Movement in the Prewar Czechoslovakia”; konference Gender, Identity and Nationalism in Europe: From the 19th to the 20th Century, ESRI, University of Salford, Manchester, UK

„Vice versa: Moderní a postmoderní idoly transgrese a perverzity (spolu s Otto M. Urbanem), přednáška v rámci cyklu Slovíčko o ženském umění, Společnost F.X. Šaldy a FF UK, Praha

„Collective Desires: Czech Avant-Garde Architecture and the Production of Degendered Space,“ Lecture, Center for European Studies, Harvard University, Cambridge, USA

„‘Muzzle’: Gender and Sexual Politics in Contemporary Czech Art”, konference College Art Association, Chicago, USA

„Enjoy Yourself!”, veřejná přednáška, University of Western Ontario, Kanada

 

2000

„‘Enjoy Yourself!’: Sexual, Ethnic, and Artistic Pleasures in East European Public Spaces”; Ethics and Visuality: Constructing Social Space – seminář, Universita v Pécsi, Maďarsko

„Žena? Růže? Píseň? Kost? Neboli, jsou dějiny umění nadpohlavní?,” seminář v cyklu Gender a kultura, Open Society Fund, Praha

 

1999

„Politicization of the Private, or the Privatization of Politics?: Gender and Czech Art during the Period of Transformation“; “Strangers and Their (Curatorial) Desires: Excerpt from the Diary,“ cyklus přesnášek, School of the Museum of Fine Arts, Boston, USA

 

1998

„Politizace soukromí nebo privatizace politiky?: Gender a české umění v době transformace,“ přednáška v rámci Mezinárodního semináře AICA, Goethe-Institut, Bratislava, Slovensko

„Čeho se bojí dějiny umění?: Gender Studies a uměleckohistorická metodologie“, Ústav pro dějiny umění, Karlova univerzita, Praha

„Gender and Avant-Garde: The Discourse of Sexuality in the Central European Art from the 1890s to the 1920s,“ výroční konference Associaton of Art Historians, University of Plymouth, Exeter, UK

„Rozum, cit, ženy a současné umění“, konference Diskurs Feminin, Goethe-Institut, Praha

 

1997

„Art, Site, and Otherness: On Contemporary Art, Peripheral Phenomena and Genius Loci“, cyklus veřejných přednášek, Mercer Union, Toronto; Articule Gallery, Montréal; SAW Gallery, Ottawa, Kanada

„Mechanical, Sexual, and Socialist Body in Karel Teige’s Work,“ Kongres World Institute for Advanced and Phenomenological Research & Learning, Orchestration of the Arts, Harvard University, Cambridge, USA

 

1996

„Současné umění a genius loci“, konference Prezentace, interpretace a instalace současného výtvarného umění, Státní galerie ve Zlíně

Výstavy

Výstavy a akce do databáze nezařazené

2005

„Cultural Domestication – Instinctual Desire”, University of Toledo, Ohio, USA

 

2004

Erika Bornová, Via Art, Praha

 

2003

„Unter eine Decke”, České centrum, Berlín

Ivana Lomová: „V dálce”, Via Art, Praha

 

2002

Jolana Havelková: „Dočasná setkání”, Galerie Václava Špály, Praha

 

2001

Pavel Baňka: „Infinity“, Galerie Rudolfinum, Praha

 

2000

„Real (E)states” (výroční výstava Sorosova centra současného umění, Bratislava

Erika Bornová + Ivana Lomová: „Pod dekou“, Galerie MXM, Praha

 

1999

Pavel Baňka: „Všechno a nic“, Purkrabství pražského hradu, Praha

Jiří Příhoda & Brian Eno: „Hudba pro Prahu, II.“ (kurátorský projekt pro Benátské bienále; nerealizováno)

 

1998

Alena Kotzmannová: „Dočasná osoba“, Galerie KIC, Lublaň, Slovinsko

„Tělo a fotografie“. Mezinárodní festival fotografických médií (s podporou výročního grantu Sorosova centra současného umění v Praze), Pražský dům fotografie, Praha

Pavel Baňka: „Všechno a nic“, Oblastní galerie v Karlových Varech

 

1997

Barbara Benish: „Hadí tanec“, Synagoga Na Palmovce, Praha

Roman Franta: „Čí jsou dějiny umění?“, Galerie Genia Loci, Praha

Jiří Příhoda + MR: „Vyhnání z ráje“, Synagoga Na Palmovce, Praha

Rod Grover: „Nedostatečná přitažlivost“, Synagoga Na Palmovce, Praha

 

1996

Bábel“, Synagoga Na Palmovce, Praha

Ludvík Feller, Galerie Mánes, Praha

Václav Stratil, Synagoga Na Palmovce, Praha

Eva Chmelová: „Tichá vášeň“, Galerie Fronta, Praha

Max Streicher: „Tight Rope“, Synagoga Na Palmovce, Praha

„Serpens I“ – Mezinárodní festival performance, Synagoga Na Palmovce, Praha

Václav Vaculovič: „Pokušení na poušti“, Dům umění, Zlín

 

1995

„Imaginace bolesti“, Synagoga Na Palmovce, Praha

Vladimír Bachorík: „Vnitřní prostor“, Galerie van den Doel, Praha

„Serpens“ – Mezinárodní festival performance, Synagoga Na Palmovce, Praha

 

1994

Marc Chagall: „Autoportréty, Milenci a...“, Galerie Miro, Praha

„Valdštejnská zahrada 94“ (Současné české a slovenské umění), Praha

1994 Ivan Exner: „Mrtvá příroda“, Nová síň, Praha

1994 Petr Štěpán: „Kodexy, partitury...“, Grafický kabinet, Olomouc

1993 Stefan Milkov, Ivan Exner, Eva Chmelová, Galerie Forms, Bratislava

1993 Vladimir Ketchens, Obecní dům, Praha

1993 „Between Reality and Abstraction“, Les Salles Culturelles de la Maison Brabante, Brusel, Belgie

1992 Tunel, Obecní dům, Praha

Bibliografie

Bibliografie

Knihy a antologie

 

Mobile Fidelities: Conversations on Feminism, History and Visuality. (on-line publikace nakladatelství a časopisu feministické umělecké kritiky n.paradoxa), London 2006

Vysoká škola uměleckoprůmyslová v Praze, 1885 – 2005 / Academy of Arts, Architecture and Design in Prague, 1885 – 2005, s Markétou Pražanovou (eds.). VŠUP, Praha 2005

Design: Aktualita, nebo věčnost? Antologie textů k dějinám a teorii designu, (ed.). VŠUP, Praha 2005

Neznámá území českého moderního umění: Pod lupou genderu. Argo, Praha 2004

Neviditelná žena: Antologie současného amerického myšlení o feminismu a vizuální kultuře (ed.). One Woman Press, Praha 2002

Věrnost v pohybu: Hovory o feminismu, dějinách a vizualitě. One Woman Press, Praha 2001

Tělo a fotografie / Body and Photography, Martina Pachmanová (ed.). Pražský dům fotografie, Praha 1998

 

Sborníky

O sirotcích, melancholii a střetu minulosti s přítomností: Rozhovor s Michael Ann Holly, in: Lubomír Slavíček (ed.), Pictura verba cupit. Artefactum, Praha 2006

Matky a otcové: K genderové genealogii v dějinách umění, in: Libuše Heczková – Věra Sokolová (eds.), Sborník textů z 1. konference českých a slovenských feministických studií, 2006 (v redakční přípravě)

Proměny a tabuizace mateřství v českém moderním umění: Od symbolické velké matky ke katastrofě mateřské identity, in: Eva Kalivodová – Libuše Heczková (eds.), V bludném kruhu mateřství. Karolinum, Praha 2006 (v redakční přípravě)

Toyen (1902 – 1980), in: Francisca de Haan – Krassimira Daskalova – Anna Loutfi (eds.), A Bibliographical Dictionary of Women’s Movement and Feminisms. Central, Eastern, and South Eastern Europe, 19th and 20th Centuries. Central European University Press, Budapest – New York 2006

Frontiers of the Self: Femininity, Subjectivity, and New Media, in: Susanne von Falkenhausen et. al. (eds.), Medien der Kunst: Geschlecht, Metapher, Code. Jonas Verlag, Marburg 2004

Dílo Evy Kmentové a tradice „ženského umění“, in: Marie Klimešová – Jiřina Kumstátová – Alena Beránková (eds.), Téma Eva Kmentová. Severočeská galerie výtvarného umění v Litoměřicích, Litoměřice 2004

Pohádka o Klió a Narcisovi: Obraz dějin umění v zrcadle vizuálních studií, in: Milena Bartlová (ed.), Dějiny umění v české společnosti: Otázky, problémy, výzvy. Argo, Praha 2004

Bodies, Technologies, Identities: Manufacturing the Self, in: The Anatomy of the Reason, the Body, and the Soul. Ludwig Museum, Budapest 2004

Žena, růže, píseň, kost: Rody a paradigmata současného českého umění, in: Jana Geržová – Katarína Rusnáková (eds.), 90-te+. Reflexia vizuálného umenia na prelome 20. a 21. storočia. AICA, Bratislava 2003

Géniova mateřština: Ke konstrukci maskulinity v českém umění 20. století, in: Lenka Bydžovská – Roman Prahl (eds.), “V mužském mozku…”. Scriptorium, Praha 2002

Mimolimit a „jednota krásy v mnohosti“ / Mimolimit and the “Unity of Beauty in Multiplicity“, in: Mimolimit. Prostor, Praha 2002

Čeho se bojí dějiny umění“, in: Genderová štúdia v umení a kulture. SCAAN, Bratislava 2000

Tři přání Běly Kolářové / Three Wishes of Běla Kolářová, in: Akce Slovo Pohyb Prostor: Experimenty v umění 60. let / Action Word Movement Space: Experiments in the 1960s Art. Galerie hlavního města Prahy, Praha 1999

Současné umění a genius loci, in: Prezentace, interpretace a instalace současného umění. Státní galerie ve Zlíně, Zlín 1997

 

Katalogy

Lenka Klodová. Praha 2006

Výjimečný stav: Ženy mezi horníky. Praha 2005

Beth Lazroe: Jako facka / In Our Faces. Praha 2005

Cultural Domestication – Instinctual Desire: Contemporary Czech Art. Toledo, Ohio 2005

Erika Bornová. Praha 2004

Ivana Lomová: V dálce. Praha 2003

4. bienále mladých umělců: Zvon 2002. Praha 2002

Milan Kohout: Some Performances. Boston 2002

Inside Out: 5. Festival der Neuen Kunst. Prag – Berlin – New York. Berlin 2002

Biennial of Young Artists: Zvon 2002. Praha 2002

Jolana Havelková: Dočasná setkání. Praha 2002

Adéla Matasová. Praha 2001

Lucie Mlynářová: Optikální kontakty. Klatovy 2001

Richard Wiesner: Mise S 15 / Richard Wiesner: Mission S 15. Klatovy 2001

Reality / Real (E)states. Bratislava 2001

Aldin Popaja: Crtezi, grafike, objekti. Jajce (B&H) 2001

Pavel Baňka: Infinity. Praha 2001

Pavel Baňka. New York 2000

Pod dekou: Erika Bornová – Ivana Lomová. Praha 2000

Zdena Kolečková: Just a Story. Praha 2000

Příběhy: Aldin Popaja a Lejla Zaharagic. Praha 2000

Markéta Baňková, New York City. Klatovy 2000 (with CD)

Doteky / Contacts. Praha1999

Alena Kotzmannová: Dočasná osoba. Lublaň 1998

Tělo a fotografie / Body and Photography. Praha 1998

Sharon Kivland: La scuola degli amanti. Sheffield 1998

Leny Aardse: Everything Out of Nothing. Praha 1998

Pavel Baňka: Všechno a nic / Pavel Baňka: Everything and Nothing. Praha1998

Nancy Davidson: Carnevaleyes. Praha 1998

Paralely. Generace 90. let - současné české umění. Praha – Paříž 1997

Roman Franta: Čí jsou dějiny umění? Praha 1997

Sborník Palmovka 2/1997. Praha 1997

Ilona Németh & Juraj Bartusz, Cestou. Šamorín (Slovensko) 1997

Václav Vaculovič: Pokušení na poušti. Zlín 1996

Mezinárodní festival performance a akčního umění. Praha 1996

Eva Chmelová: Tichá vášeň. Praha 1996

Ilona Németh. Bratislava 1996

Barbara Benish: Emancipation into Solitude. Praha 1996

Bábel. Praha 1996

Jiří Příhoda. Praha 1996

Sborník Palmovka 1/1996. Praha 1996

 

Články

Domácí výtvarná scéna je v roli outsidera, MF Dnes, Příloha Kavárna, 21. 1. 2006

„Když jde žena po lávce…“: Rozhovor s Adrienou Šimotovou, Ateliér 24/2005

Zdenka Košáková: Architektka a literátka (spolu s Libuší Heczkovou), Slovo a smysl 3/2005

Časopis Umělec v ženském převleku: Rozhovor s Lenkou Klodovou, Ateliér 22/2005

Navzdory svému šarmu: Kulturní politika Pavla Dostála, A2, 29. 9. 2005

Fading Female Beauty and the Limits of Institutionalized Art Criticism: Interview with Lenka Klodová, Praesens 2/2005

Knížákovo bienále, Respekt 27/2005

Válka pražských bienále vrcholí, Respekt 24/2005

Zálety Martiny Pachmanové, Reflex 1, 5, 9, 13, 17, 21/2005

Smím prosit?: Rozhovor s Milenou Dopitovou, Umělec/Artist 1/2005

Dominik Hrodek: Žít život mužů? S Martinou Pachmanovou o výtvarném umění a feminismu (rozhovor), www.glasrevue.com (12/2005)

Sám sebe chválím i vystavuji, MF Dnes, Příloha Kavárna, 31. 12. 2004

Tento měsíc menstruuji, Ateliér 7/2004 (přetištěno in: Britské listy – www.blisty.cz, 21. 4. 2004; v anglické verzi publikováno pod titulem I Menstruate, So Should I Stay at Home? In: ARTMargins, April 2004, www.artmargins.com)

The Backlash of Centralism, or How to Cope with Power, Praesens 1/2004

Zálety Martiny Pachmanové, Reflex 2, 6, 10, 14, 18, 20, 22, 25, 29, 33, 41, 49/2004

Vystřihnout fotografii, poslat ji dál, zmuchlat ji: K (ne)popularitě fotografie na současné české umělecké scéně, Ateliér x/2004

Záliba v dívčí kráse: Toyen, Art & Antiques červenec/srpen 2004

Nad kávou jen tak pozorovat lidi, MF Dnes, Příloha Kavárna, 18. 9. 2004

Fotografie?? Fotografie!!, Fotograf 4/2004

Jan Kaplický: Rozhovor, Revue Labyrint 2004/15-16

The Averted Side of Czech Glass: Chameleon’s Skin by Pavel Kopřiva, Praesens 4/2004

Sixty-something: Dancing with a Twin, Praesens 4/2003

Primary Documents: Utajený život umění ve Východní Evropě, Ateliér 6/2003

How Do We Remember the Past? ARTMargins, January 2003 (www.artmargins.com)

Zálety, Reflex 8, 12, 16, 20, 24, 28, 36, 40, 44, 48/2003

Kateřina Vincourová at Švestka Gallery, Art in America, February 2003

The Double Life of Art in Eastern Europe, ARTMargins, July 2003 (www.artmargins.com)

Revolutionary Power of Exiled Laughter, Umění 2/2002 (přetištěno in: ARTMargins, November 2003, www.artmargins.com)

Ján Mančuška: O hledání vzorců a funkce myšlení, Revue Labyrint 11-12/2002

Art Under Water: Prague, Art in America, October 2002

Je libo umění? Volej 0609-1LENKA / Feel Like Some Art? Call 1-900-LENKA, Umělec 6/2002

Lenka Kukurová: Rozhovor s Martinou Pachmanovou, 17. 7. 2002, Feminet (www.feminet.sk)

Anketa: K současné fotografii, Fotograf 1/2002

Periferní vidění, Korpus 1/2002

Tereza Velíková: Genius loci, Korpus 1/2002

Fotografie, krajina a princip seriality, Profil 1/2002

O genderu a architektuře: Rozhovor s M. Pachmanovou (Jiří Horský - Matěj Šišolák), Architekt 4/2002

Jak se “odříznout” od Národní galerie: Rozhovor s Jiřím Příhodou, Ateliér 8/2002

Institucionalizované umění: Rozhovor s Petrem Motyčkou, Ateliér 8/2002

Nebe, peklo, Warhol / Art, Heaven, Warhol, Umělec 5-6/2001

Primadona, múza a popelka, Lidové noviny, 16. 2. 2002

„Muzzle”: Gender and Sexual Politics in Contemporary Czech Art, ARTMargins, February 2002 (www.artmargins.com)

Random Access, Zingmagazine, Fall 2001

Jazyk a zodpovědnost (anketa), Profil 4/2001

Bang and Suck!, Taneční zóna, 5/2001

Shirin Neshat: Moc černých čádorů, Revue Labyrint 9-10/2001

Mystifikace, masky, proměny, Ateliér 21/2001

Svoboda s odhaleným ňadrem, Lidové noviny, 11. 9. 2001

Reconstructing Toyen, Art in America, April 2001

The „Old New“ Connection Between Czech and Slovak Art, ARTMargins, April 2001 (www.artmargins.com)

Collective Desires: Czech Avant-Garde Architecture and the Production of Degendered Space, Umění 1/2000

Umění bourat mýty ve světě kolem nás i v nás: Rozhovor s Marthou Rosler, Aspekt 2/2000 – 1/2001

Interview o kýči s Tomášem Kulkou (společně s Joachimem Dvořákem), Revue Labyrint, 7-8/2000

Nanebevzetí a kyčifikace Andyho Warhola, Revue Labyrint, 7-8/2000

Politizacija privatnog ili privatizacija politike?, Treca 2/2000

Repressed Keeps Intruding, American Ceramics, Fall 2000

Jitka and Květa Válová at the National Gallery, Art in America, September 2000

The World Wants Your Desire: Interview with Kaja Silverman, n.paradoxa 6/2000

Politicization of the Private, or the Privatization of Politics?: Contemporary Czech Art by Women, ARTMargins, January/2000 (www.artmargins.com)

Kurátor a kulturní politika / Curator and Cultural Politics: Interview with Helaine Posner, Umělec 1/2000

Hledání bílého Indiána / Searching for the White Indian, Umělec 1/2000

„Ženské umění“ a kolektivní vina, Ateliér 11/2000

Válovky a černé díry dějin, Ateliér 10/2000

Muzeum: místo demokracie, nebo politizace umění?: Rozhovor s Charlottou Kotik, Ateliér 2/2000

Nemocné umění a střety zájmů, Ateliér 2/2000

Muži a ženy: Rozhovor s Ivanou Lomovou, Ateliér 1/2000

Čeho se bojí dějiny umění?, Ateliér 21/1999

Mechanické, sexuální a socialistické tělo v díle Karla Teiga, Estetika 4/1999

Writing History “Otherly“: Interview with Linda Nochlin, Umění 6/1999

Calling History Writing into Question: Interview with Natalie Boymel Kampen, Umění 6/1999

Nan Goldin a balada o závislosti na životě, Ateliér 4/1999

Politizace soukromí nebo privatizace politiky?: Rod a umění v době trans-formace, Aspekt 1/1999

Před obrazem: Zpytování modernismu v antologii americké teorie a kritiky, Lidové noviny, 4. 8. 1999

Boj s konvencemi?: Výtvarné časopisy a česká umělecká kritika, Lidové noviny 03/18/1999

Umění a veřejnost aneb Jak se žije public artu v Čechách, Ateliér 23/1998

Zmatení pojmů: Ženy, tělo a univerzalismus, Ateliér 21/1998

Pohlaví a avantgarda, Ateliér 20/1998

Odveta Veroniky: Od Man Raye po Matthewa Barneye, Ateliér 18/1998

Humor a apetýt gigantické ženy: Rozhovor s Nancy Davidson, Detail 3/1998

Diskurs feminin, Ateliér 12/1998

Rozum, cit, ženy a současné umění, Ateliér 12/1998

Živel současného českého umění, Ateliér 8/1998

Za svobodu, kritickou skepsi a spravedlnost!, Ateliér 5/1998

Dějiny umění, feminismus a moderní historiografie, Revue Labyrint 1-2/1997

Moc extáze a krásy, Ateliér 25/1997

Venice Biennale 97: Has the Game About Displacement of Property and Identity Start Yet?, Artsmedia, October 1997

Globalization, Nostalgia, PC and the “Museum of 100 Days“, Artsmedia, September 1997

Gotika: Proměny hororu v umění pozdního 20. století, Ateliér 17-18/1997

Virtuální cestovatelství Federica Díaze, Ateliér 17-18/1997

Poster and the Russian Revolutionary Avant-Garde, Art New England/July 1997

Nahum B. Zenil: Witness to the Self, Artsmedia, June 1997

The Berlin Wall, Artsmedia, May 1997

Joseph Kosuth: Redefining the Context of Art, Artsmedia, April 1997

Deity, Art, and Paranoia, Artsmedia, April 1997

The Portrait as Object – The Figure as Ground, Artsmedia, March 1997

Marylin Arsem: Stirring, Spinning, Sweeping, Artsmedia, January - February 1997

Dona Bollard: Photo-Works, Artsmedia, January - February 1997

Je umělcův záměr v korupční pasti kunsthistorie?, Ateliér 11/1997

Slasti a strasti rajské nesvobody, Ateliér, 5/1997

Fotografie a kritika čistého rozumu, Ateliér 1/1997

Médium a rasismus, Literární noviny 40/1996

Urban Obscenities, tresholds 13/fall 1996

Clio aneb O tom, jak historie snímá činy z našich beder, Ateliér 20/1996

Kniha ve světě soch, fikcí a iluzí: Rozhovor s Matejem Krenem, Literární noviny 39/1996

Otevřený příběh umění, Literární noviny 33/1996

Láska, tělo a fotografie, Ateliér 13/1996

Postmoderní terapie agenta V. P., Ateliér 10/1996

Narcisistní já George Baselitze, Ateliér 8/1996

Impresionismus a podvratná činnost kritiky, Ateliér 6/1996

Video

Centrum pro současné umění Praha, o.p.s. www.fcca.cz ©2006–2024
Nahlásit chybu