Silvie Šeborová je absolventkou brněnské Střední školy umění a designu a semináře Dějin umění na Filozofické fakultě MU v Brně.
V roce 2008 společně s Petrou Hlaváčkovou a Janem Skřivánkem založila informační portál Artalk, kde až do konce roku 2015 působila jako šéfredaktorka. „Zřizovatelem stránek Artalk.cz je zapsaný spolek Artalk, jehož cílem je podpora rozvoje umělecké činnosti, poskytnutí prostoru pro prezentaci uměleckých děl a informování o dění ve výtvarném umění.“ (Artalk.cz) Artalk z.s., jehož je Silvie Šeborová předsedkyní, „přináší zprávy týkající se výtvarného umění: informuje o dění na výtvarné scéně, o probíhajících i chystaných výstavách, přednáškách, besedách, akcích i o tom, co se o umění píše v médiích.“ (Artalk.cz)
V době založení Artalku chyběl podle Šeborové web, který by zprostředkovával informace o výtvarném umění. V tištěných novinách byl výtvarnému umění věnován jen malý prostor a média zaměřená na výtvarnou scénu (typu Art & Antiques) mohla kvůli své periodicitě na aktuální události reagovat až s časovým odstupem. „V té době nebyl internet tolik využívaným médiem, jako je tomu dnes, lidé ho nebrali tak vážně. Bylo proto obtížnější shánět kvalitní redaktory, kteří dávali přednost publikování v tištěných médiích,“ popisuje Šeborová.
Její ideou tedy bylo vytvořit co nejotevřenější platformu pro recenze, kritiky a komentáře a věnovat se i takovým tématům, jako je transparentnost konkurzů na ředitele muzeí a galerií, institucionální otevřenost a vztah veřejnosti k výstavnému umění. Artalk, který neměl zastávat nějaký konkrétní proud nebo názor, měl být a také se stal otevřenou platformou, prostorem k volné esejistice pro postřehy z české i zahraniční výtvarné scény, diskuze atd. Dalším záměrem webu také bylo poskytnout příležitost a prostor k publikování studentům a začínajícím výtvarným teoretikům.
Kromě kritické a informativní roviny má svůj význam také archivní role webu. Artalk, který zůstal jedinou internetovou platformou svého druhu (podobných webů bylo víc, ale postupně zanikly, např. Obrazar Ladislava Zikmunda-Lendera či Artservis Lenky Lindaurové) příští rok oslaví deset let výročí od svého vzniku. Jeho výhodou zůstává, že informace poskytované art webem jsou stále dostupnější než v tištěných médiích (která postupně zanikají – viz např. Ateliér).
Šeborová působila také jako organizátorka a moderátorka diskuzí o problémech současného umění, zajímá ji také práce s dětmi v galerijních prostorech. Organizovala například přednáškový cyklus RE: Public art k výstavě Sochy v ulicích (se spolkem SPKH) nebo sympozium ART(MONEY)TALK v rámci projektu 4+4 dny v pohybu. Spíše než možnost vytváření vlastních kurátorských projektů zajímá to, jak přimět veřejnost k zájmu o výtvarné umění. S tím souvisí i její současná činnost na pozici náměstkyně pro vnější komunikaci Moravské galerie Brno, kterou zastává od začátku roku 2016 (v Moravské galerii v Brně začínala jako externí lektorka, v letech 2007–2010 zde působila jako programová pracovnice). Má pod sebou dvě oddělení: lektorské (koncepce a skladba doprovodných programů a programů pro dospělé, děti i školní skupiny) a oddělení marketingu a komunikace (PR a komunikace s médii, marketingové strategie instituce, eventy, galerijní obchody atd.). Jejím primárním zájmem je však zprostředkování umění veřejnosti, a to prostřednictvím spoluorganizování programů, či rozšiřování výstav o edukační linie.
„Mým cílem je podpořit současnou tendenci muzea, která směřuje k jeho větší otevřenosti k návštěvníkům všech generací. Za doposud nejviditelnější kroky v tomto ohledu považuji zavedení vstupného zdarma do stálých expozic, zpřístupňování nádvoří budov Moravské galerie veřejnosti a otevření projektu ART IS HERE s novou expozicí, dětskou hernou a skluzavkou v Pražákově paláci. Ne všechny počiny však musí být takto výrazné, spíše jde o to, prostřednictvím každodenní práce sdělovat veřejnosti, že galerie je příjemným místem k trávení času,“ vysvětluje Šeborová.
Šeborová, která se ve své praxi zajímá především o netradiční, novátorské způsoby prezentace umění, také spolupracovala s divadlem Feste a byla spoluautorkou konceptu performativního představení Okružní jízda. V Galerii TIC již několik let každý týden provozuje šedesátiminutovku jógy – jako doprovodný program s názvem JÓGA SE SILVIÍ aneb Proč lidé cvičí před obrazy?