Tomáš Dvořák alias Floex se narodil v roce 1978 v Praze. Studoval Institut zahraničních vztahů na UK, zvuk na FAMU a v ateliéru nových médií Michaela Bielického na Akademii výtvarných umění. Věnuje se mimo jiné hudbě, výtvarnému umění, grafickému designu, interaktivním instalacím. Jeho přezdívka Floex (kterou používá od roku 1996) vznikla spojením slov „float“ (plout) a experiment.
Hráč na klarinet začal postupně experimentovat s elektronickými nástroji a sám svou hudební tvorbu popsal jako spojení jazzu, elektroniky, filmové hudby a poslechové hudby. Zabývá se propojením akustických a elektronických nástrojů. Je členem kapely Flexí band. Za debutovou desku Pocustone (Quasi Delict Records, 2001) navazující na internetově šířené demo HUB získal Zlatého anděla od Akademie populární hudby jako objev roku a další prestižní ocenění. Přispěl vlastními skladbami na kompilace „Future Sound of Prague I a II“, zremixoval skladby Ivana Krále, Monkey Business, The Ecstasy of St. Theresa či ZKA4T. Vytvořil hudbu pro flashovou hru Samorost II (Amanita Design), která vyhrála cenu za nejlepší webové dílo na festivalu Net Festival v Soulu a cenu Flesh Forward Award v kategorii původní zvuk (2006). Od roku 2002 také spolupracoval na několika soundtracích.
Zkoumá přesahy hudby do výtvarného umění, a proto také často spolupracuje s výtvarníky, například s Federicem Díazem na instalaci Sakura a projektu Turbulence; anebo nejnověji s Tomášem Vaňkem na představení Živá partitura. Podle vlastních slov se cítí být mostem mezi současným vizuálním a hudebním světem a snaží se tak přispět ke stmelování kultury, která je rozložená do fragmentů specializovaných „oborů“. Ve svých instalacích se zabývá problematikou náhodnosti v umění, v inspiraci Johnem Cagem i algoritmickým uměním Zdeňka Sýkory, často ve vztahu k určitému předem danému systému pravidel.
Do prostředí multimediální instalace pronikl projektem Křižovatka (2002), který zhudebňuje provoz silniční křižovatky. Čtveřice kamer na křižovatce snímá barvy aut a ke každé ze šesti základních barev je přiřazena hudební informace. Kompozici neustále se proměňující otevřené hudební kompozice je tedy vytvářena v reálném čase projíždějícími auty, přičemž tyto informace jsou doplňovány předem nahranými zvukovými strukturami.
Pro výstavu světového městského webdesignu „Mycity“, organizovanou roku 2000 brazilským Centro Cultural Banco do Brasil, vytvořil umělecký internetový projekt o Praze. Je také autorem interaktivních hudebních instalací/performancí RGB 1.0 a RGB 2.0.
Vzdělání:
Institut základů vzdělanosti UK, zvuk na FAMU,
2002-2007 AVU Praha, ateliér nových médií Michaela Bielického
Zaměstnání / Aktivity:
2013 začíná spolupracovat s vydavatelstvím Denovali Records
2003 Floex se stává členem kapely Soundtoys
2001 vydává své debutové album Pocustone
1996 začíná se věnovat skládání elektronické hudby
Ceny:
2001 Angel Award za debutové album Pocustone
Nominován na Europian Qwartz Awards
Diskografie:
2011
Zorya (Amanita Design, Minority Records)
2009
Machinarium Soundtrack (Amanita Design, Minority Records)
2006
Samorost II Soundtrack (Amanita Design, Quazidelict records)
2001
Pocustone (Quazidelict records)
Sedlák, Pavel: Nové umění z kráteru, A2 kulturní týdeník, 40/2008