Produkty Ivana Voseckého jsou zajímavé tím, že mají určitý design. Respektive na jistý design reagují, třeba grafický. Tento styl je jednak retrospektivní a jednak aktuální, ironický i vážný. Autorova sdělení samotná (čtená v jazykovém kódu) se mohou zdát velmi banální a někdy archaická. To, co naznačuje posun vůči konceptualismu a politické agitaci je právě jejich vizuální styl. Jazykový kód zde zřejmě není zcela adekvátním klíčem „čtení“. Více bychom si měli všímat tvarů, linií a barev. Autor často píše texty se sociologickým, politickým a kulturně alternativním obsahem. Tato sdělení se rodí v kontextu veřejného diskurzu. Z něho jsou však paradoxně vyjímána a přesazována do institucí s odlišným typem kontextu. Umění, galerie či muzeum představují instituce, jejichž povaha není ani soukromá ani veřejná, ale kulturně a sociálně specifická. Umění je definováno tak, že víceméně nemůže zasáhnout do veřejného prostoru. Tam, kde je umístěno umělecké dílo, veřejný prostor končí a objevuje se uzavřená buňka specifického diskurzu. Nemluvíme nyní o vizuální kultuře obecně, ale konkrétně o umění. Veřejná intervence je možná pouze za předpokladu proměny rolí a funkcí a tím pádem uzávorkování umění a aktivizování mimouměleckých významů. Na ostří tohoto paradoxu balancuje značná část tvorby Ivana Voseckého. Spíše se jedná o intervenci veřejného prostoru do umění a nikoli naopak. Veřejný diskurz se zde však stává pouze materiálem, přitažlivým pro svou radikálnost a provokativním pro svou obnošenost. Obecnost, obyčejnost, popularita – to jsou trumfy, se kterými se tu hraje. Nejde o masovou kulturu konzumu jako v pop artu, ale o dostatečně známou a zprofanovanou alternativní kulturu. Pop už dnes nepředstavují jen nejběžnější typy reklam a prezentace zboží, ale i alternativní projevy a proklamace. Současná masová kultura poskytuje divákovi v podstatě příslovečné „dva v jednom“: produkt rychlé, laciné a tupé spotřeby a zároveň jeho kritickou reflexi. Masová kultura mnohdy ironizuje samu sebe (a to záměrně). Vosecký otiskuje tuto vlastnost dnešní kultury do uměleckého prostoru. Tato přehnaná a neúčinná angažovanost je reflexí krizového stavu moderního umění, přesněji umění v postkomunistické oblasti. Umělecká produkce zde neustále hledá svou společenskou roli, diváka, hodnotu či moc.
Ivan Vosecký
1980-1987 Fakulta architektury ČVUT, Praha
1990-1997 AVU, Praha, ateliéry M. Knížáka, M. Bielického, M. Šejna, J. Davida, V. Skrepla
http://www.rozhlas.cz/mozaika/vytvarne/_zprava/416578
2008
Illegal particip no. 1, Praha
Pop abstrakt-bolest v ráji, Wanieck gallery, Brno
Nigdo, Karlín Studios, (http://www.karlinstudios.cz/tiskovky/nigdo.htm)
2006
Prorok radosti – dělník umění, Karlín Studios
2000
Remixy, Galerie MXM Praha
1999
Die Kunst ist unser Leben, Veletržní palác, Národní galerie, Praha
THINK, U Pavouka Gallery, Ostrava
1998
Visions and Ilusions, Špálova Galerie, Praha
1997
Goldfinger, Galerie AVU, Praha (se Štěpánkou Šimlovou)
1995
Tak pravil Buddha, Galerie Velryby, Praha
1993
Kreutzberger Galerie, Berlin (s Ondřejem Lábrem)
1992
Galerie Obecní dům, Praha / s Ondřejem Lábrem /
1991
Galerie Cosmix Hamburg, Německo / s Ondřejem Lábrem /
2008
Text.cz, galerie Šternberk
2007
Safe, Karlin studios, Praha
2006
Shadows of humor 2, Moskva
Akné, galerie Rudolfinum, Praha
Shadows of humor 1, Wroclav
2004
Neutral, Dresden
Eastern Aliance, Berlin
2003
Blízká setkání třetího druhu, galerie NoD, Praha
2002
Ostensiv II, České centrum, Berlin
2001
Ostensiv I, Leipzig
Criss Cross, Broumov
2000
Uberlebenkunst,Berliner kunstverein, Berlin
Konfrontace ,české centrum, Londýn
1999
MAXISKLAD, Galerie Mánes, Praha
O lásce / About Love, Richterova vila, Praha
99 CZ – devadesátá léta / 99 CZ – The ninethies, Václavské naměstí, Praha
Vidiny / Visions, AD Gallery ROXY, Praha
1998
Snížený rozpočet / Limited Budget, Galerie Mánes, Praha
2000 – 2 Froté, AP Atelier, Praha
Den nezávislosti / Independence Day, Bořivojova 106, Praha 3
Squire Sanders & Dempsey, Praha
Strahovský klášter, výstava diplomantů
Mladí umělci /Young Artists, Národní galerie, Zlín
SS Galerie BUNKR, Praha
1997
Villa, Richterova vila, Praha
1996
Tajná vášeň / Secret Passsion, Galerie Velryba, Praha
Česká AbsraHce / Czech Abstract Art, Galerie Václava Špály, Praha
Okamźik zaostření / Moment of Focus Galerie MXM, Praha
4 umělci, Galerie MXM, Praha
Galerie Fiducia, Ostrava
1995
Zkušební provoz /Run Trial, Galerie Mánes, Praha
Hybernatus Galerie AVU, Praha
1994
Vybrané projekty / Selected Projects Karlovy Vary
1993
Obecní dům, Praha
1991
Galerie u Hybernů, Praha, školní výstava
1990
Galerie Blatiny, Praha
Galerie u Hybernů, Praha, školní výstava