Autor využívá celou řadu výtvarných prostředků a postupů: kresba, malba, fotografie, film, instalace, akce atd. Důležitým prvkem Šejnovy tvorby je její intermediálnost. Uplatňují se zde nejen obrazové či vizuální nástroje, ale i text, slovo, tělesný pohyb a samotná duševní aktivita (tedy vědomí tvůrce i diváka). Klíčovým tématem a prostředím Šejnovy tvorby je krajina (či příroda, která je vnímána spíše ve svých fragmentech). Autor též tematizuje subjektivní prostor a přirozený obraz. Krajinu vnímá Šejn jako primární realitu, prazdroj, kořen či bázi tvorby. Tato krajina je do určité míry kulturně strukturovaná (vedou v ní cesty, orientaci napomáhají znaky). V krajině se pak nalézá subjekt, kolem něhož se shromažďuje konkrétní místo. Prostor je orientovaný či hierarchizovaný subjektem (nahoře a dole, vpředu a vzadu atd.). Takovýto prostor lze obývat, vyznat se v něm, je určen pro existenci či pobyt. Subjekt není abstraktní veličinou, ale tělesnou entitou – pohybuje se, rozhlíží, vnímá a reaguje. Dotýká se věcí, čímž vzniká jakýsi indexový či přirozený obraz, který má materiální souvislost se svým vzorem (physei eikon, naturselbstdruck, kontaktní snímek atd.). Hlavní Šejnovou aktivitou je hledání a sbírání – pigmentů a přírodnin. Z těchto látek a forem vzniká neuzavřená sbírka či archiv. Obrazy jsou výsledkem skutečné události, která není predestinovaná, ale organizuje se sama, čímž vzniká samoregulační struktura.
Miloš Šejn
Studium:
1970–1975
Filozofická fakulta Univerzity Karlovy v Praze, obor Dějiny umění a estetika
Praxe:
1977–1990
v depozitáři Krajské galerie v Hradci Králové
1990–2010
prof. v Ateliéru intermediální tvorby III, Akademie výtvarných umění v Praze
2001
hostující profesor na Royal Academy of Fine Arts v Haagu
2003
hostující profesor na Academy of Fine Arts ve Stuttgartu
2003
Subrosa Lutea, Galery of modern art, Hradec Králové, National Gallery, rague
2002
MLAKA O/ČAROVÁNÍ ŠUMAVOU BE/WITCHING BY BOHEMIAN FOREST,
Galerie města Plzně, Plzeň
1995
Miloš Šejn, ifa Galerie, Institut für Auslandbeziehungen, Berlin
1991
Čára / Line, Galerie Pi-Pi-Art, Praha
1988
Instalace / Installation, Výzkumný ústav makromolekulární chemie ČSAV, Praha
1987
Kresby /Drawings, KS Blatiny, Praha
2003
281m2, Špálova galerie, Praha
2002
Doppelung Der Bilder Im Raum / Aus der Sammlung Eckartdt, Stadtgalerie Kiel
2002
Walking, Galerija Škuc, Stari trg 21, 1000 Ljubljana, Slovenija
October 19 – November 15, Jože Barši, Artur Barrio, Dean Ivandic, Bojana Piškur, Pavel Mrkus, Miloš Šejn, curated by Jože Barši, Bojana Piškur, Gregor Podnar. By definition, walking is a form of locomotion in which the body’s center of gravity moves alternately on the right side and the left side. At all times at least one foot is in contact with the floor and during a brief phase both feet are in contact with the floor
2001
IX Miedzynarodowe Biennale Sztuki Mediów, Center for Media Art , Wroclaw
2000
Actual Infinity / Baroque Conflicts and Continuities in Modern and
Contemporary Czech Art, The City Gallery Prague, Municipal Library
Média Modell, INTERMEDIA – New Image Genres – Interactive Techniques, Műcsarnok/Kunsthall Budapest and on the Internet
Konec světa? The End of the World? / Projekt Praha 2000 – Evropské
město kultury, Palác Kinských, National Gallery, Praha
1998
Die Natur in Zehn Kapiteln / Zeigenössische tschechische Künstler,
Badischer Kunstverein, Karlsruhe
1996
Jitro kouzelníků ? / Dawn of Magicians ? Národní galerie, Sbírka moderního a
současného umění, Praha
MASSIVFRAGIL, Ludwig Forum für Internationale Kunst, Aachen
l’art au CORPS / le corps exposé de Man Ray a’ nos jours, Mac, galeries
contemporaines des Musées de Marseille
1986
The Book as a Container of Ideas, Universitätsbibliothek, Oldenburg
1970
Salon international d’art photographique, Nouveu Théatre, Luxembourg
Veřejné projekty a realizace:
2014
SLUNEČNÍ HORA / SOLAR MOUNTAIN, House of Nature of Litovelské Pomoraví /
Sluňákov – The Olomouc Centre for Ecological Aktivities, Horka nad Moravou, Czech Republic
2002
Studny/Zvony pro údolí sv. Prokopa v Praze, projekt „Sochařský park Prokopské údolí", Nadace a Centrum pro současné výtvarné umění v Praze
2002
Kaple/Pramen Slunce, Vysoký svah, Pec pod Sněžkou, okna kaple a studna/zvonice – spolupráce s Roman Koucký architektonická kancelář s.r.o.
2001
Bohemiae Color / Kůže země, Velvyslanectví České republiky, London, soutěžní návrh pro ministerstvo zahraničí ČR, projekt srpen 2001 (c) Roman Koucký, Šárka Malá, Libor Kábrt, Veronika Sávová, Jiří Šafr
1999
U SPRAVEDLNOSTI / PLACE OF JUSTICE, The ridge between the Veli# Hill and Staré Místo u Jičína
1997
GRANDE TERRE, Le Hameau de la Brousse, Sers, France
1996
Projekt Národní kulturní památky „Komponovaná krajina Valdštejnské loggie a Libosadu", zadavatel Státní památkový úřad v Pardubicích a Praze
1991
Labe, projekt pro řeku, spolupráce s Helen Mayer a Newton Harrison’s a se studenty Akademie výtvarných umění v Praze: Ivanou Hanzlíkovou a Janou Peterkovou
1989
Sluneční most pro ostrovy Diomedy, projekt
The Museum of Fine Arts, Houston / Uniersitätsbibliothek, Oldenburg / Staatlichen Kunstsmmlungen, Dresden / Museum of Modern Art, Ljubljana, Slovenia / Muzeum Narodowe, Poznaň / Muzeum Sztuki, Warszawa-Villanov / Národní Galerie, Praha / České muzeum výtvarných umění, Praha / Národní technické muzeum, Praha / Uměleckoprůmyslové muzeum, Praha / Galerie Hlavního Města Prahy / Moravská galerie, Brno / Východočeská galerie, Pardubice / Galerie Benedikta Rejta, Louny / Galerie moderního umění, Hradec Králové / Muzeum umění, Olomouc / Galerie výtvarného umění, Liberec / Galerie Klatovy/Klenová