Po studiu na Fakultě architektury a Vysoké škole výtvarného umění v Bratislavě, zkoumal Radim Labuda konceptuální umělecké přístupy a vyjádření prostřednictvím nových médií na pražské akademii výtvarných umění. Od klíčového studijního pobytu na Art Institute v San Franciscu (2004) se jeho hlavním tvůrčím médiem i předmětem reflexe stává video. Různými způsoby zpracovaný a posunutý obraz i zvuk je základem Labudových instalací, v nichž rozehrává širokou škálu témat: vnímání, prezentace, zpředmětnění, vlastnění a mnoho dalších. V tvorbě Radima Labudy se mísí konceptuální a reflektivní přístup, s nímž nahlíží vlastní tvůrčí a osobní pozici, své prostředky vyjádření a uměleckou disciplínou vůbec, se snahou o otevřenost náhodě, interakci, spoluautorství, prožitek okamžiku.
Tematizuje samotný akt pohledu, pozorování. V inscenované a do jisté míry otevřené situaci pracuje se sociálním kontextem, tématy sexuality, tělesnosti a identity. Podněty čerpá ve filosofické a sociologické oblasti (Walter Benjamin, Vilém Flusser, Michel Foucault), umění chápe i jako součást politického diskursu. Labudův dvoudílný projekt – sociální situace Tihle: Společenská situace. Pět svázaných chlapů a Ten druhý: Společenská situace získal v roce 2008 Cenu Jindřicha Chalupeckého. Následný studijní pobyt završil opět sociálně kontextuální projekt Last Rover (Galerie V. Špály, 2009). Vedle obrazu pracuje intencionálně Labuda i s elementem zvuku, vytvářeného i nalezeného, studuje jeho prostorové kvality a interakce provázející vytváření hudby (Lorem Ipsum I. a II.).
Další soustavně tematizovanou veličinou zdůrazněnou fragmentací, opakováním či zpomalováním je čas, ať už v lineární či cirkulární podobě. Zpomalené, až malířsky komponované scény se pohybují na hranici videa a fotografie. Otevřenost situace podporuje její nejednoznačnost, vytrženost z běžných souvislostí, jiný prožitek času a vnímání. Nastolování otevřených situací, tvůrčích kontextů, autorských dialogů dovedla Labudu přirozeně i do kurátorské a organizační pozice (např. Videobus, 2006, turné s projektem ADD Soundsystem, 2008, Audiovisual – kino Světozor, spolupráce s Národní technickou knihovnou v Praze).