Silvie Milková vystudovala Ateliér fotografie na Fakultě umění a designu Univerzity Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem, kde od roku 2007 působí jako odborný asistent. Věnuje se fotografii, video artu, performanci, kurátorství a intervencím do veřejného prostoru. Pro její tvorbu je charakteristická nejednoznačnost. Využívá předlohy z reality, kterou konstruuje do fikčních světů v umělecké výpovědi. Balancuje tak na hraně reálného a fiktivního. Její inspirací jsou citace zaběhnutých schémat lidského chování. Tvorba Silvie Milkové respektuje tradiční hodnoty čisté fotografické techniky. Ty ale velmi dobře dokáže otevřít v rámci multimediální tvorby s příměsí experimentu. V díle pracuje s fragmenty příběhů, které často odkazují na ni samotnou a její vnímání světa. Je v nich umocněna skutečnost, že realita není plně uchopitelná médii fotografie a videa. Zajímá ji tak forma vizuálního záznamu – momentky, prchavé performance atd.
V roce 2003 představila projekt bakalářské práce 41 fotografií s názvem Alenka v říši divů. Fotografie byly plné hry a fantazie. Inspirovala se známým příběhem Lewise Carrolla, který převedla do obrazové symboliky. V roce 2004 vznikl soubor Memory. Autorka pracovala s médiem fotografie, jako paměťové stopy. Soubor deseti fotografií zkoumal subjektivní paměť v kontextu minulosti a přítomnosti. Jeho součástí se stala sonda do emoční paměti, která vytváří vlastní vzpomínky a jedinečnost osobních zážitků. V roce 2008 na sebe upozornila projektem Umenimamrad.cz. Projekt proběhl v rámci programu pražské galerie ARTWALL a ve spolupráci se studenty FUD UJEP v Ústí nad Labem. Zde se u ní objevil zájem o přiblížení současného umění široké veřejnosti. Na pozadí zkoumání reklamních strategií v rámci propagace tvorby mladé generace vizuálních umělců prezentovala výstavu plakátů v brněnské tramvaji s názvem ARTRAM a výstavu fotografií v pražské nákupní galerii Palladium, která je lidmi každodenně naplněná oproti prázdným uměleckým galeriím. V roce 2009 v tomto duchu pokračovala a založila spolu s Veronikou Daňhelovou uskupení Duoperformance. Základním prohlášením bylo, že budou tvořit společně a formou performance. V tomto roce obě kurátorují výstavu Tvoření světů v Galerii Emila Filly v Ústí nad Labem a zakládají nonstop Galerii Vitrínky v areálu Severočeské Armaturky tamtéž. Na výstavě Konečně spolu, která propojila české nezávislé galerie, v roce 2011 v Galerii Emila Filly se Silvie Milková prezentovala za Galerii Vitrínky spolu s Veronikou Daňhelovou, Vojtěchem Markem a Pavlem Havrdou. Vytvořili instalaci Nejlepší umění. Opět zde byla otevřena celá řada otázek nad současným uměním. Dílo mělo být vzácné tím, že je křehké, dočasné a průsvitné.
Ve video instalaci Passenger (11:29min.) z roku 2009 Milková zase naznačila příběh pomocí symboliky a silných emocí. Video bylo vystaveno formou objektu zavěšené igelitové tašky s malou obrazovkou. Video řeší současné umění. Co je pravé umění? Jak jej správně interpretovat? Stejné otázky řeší i u Duoperformance. Silvie Milková se snaží nalézt onu esenci umění jako něčeho nevšedního. Její tvorba je založena na osobní paměti. Dále je charakteristická určitou ironií, umocněnou buď nedokonalou formou, nebo bouráním tradičních hodnot. Je pro ni důležitá symbolika, osobní mytologie a postavení umělce ve společnosti.