Autor ve své tvorbě vychází z principů vlastních fotografickému seskupení Česká paralaxa, jehož byl členem - a to co se týče používaných fotografických přístrojů (dvouoká zrcadlovka 6x6 značky Flexaret, Rolleiflex aj.), důrazu na dokonalé technické zpracování snímků, stejně tak i celkového poetického charakteru výsledných fotografických obrazů. Slámova životní fascinace krásou běžných okamžiků, které zachytává s neobvyklou grácií, způsobuje, že jednoduché situace působí na výsledných snímcích slavnostně, místy až posvátně, avšak bez jakéhokoliv náznaku laciné líbivosti nebo snad kýče. Jeho tvorba není žánrově vymezena – na snímcích najdeme melancholickou krajinu, domácí zátiší, portrét i figurální motivy – častokrát na jediné fotografii. Důležitým pojítkem mezi obrazy je tak především schopnost vnímat a zachytit skutečnost, po které toužíme, ukrytou za skutečností, která se sama nabízí. Vojtěch V. Sláma tímto způsobem ve svých čtvercových fotografiích předkládá jakýsi osobní deník věčného poutníka v hezčím a lepším světě.
Studia:
1992-1996 SŠUŘ Brno, od 2002 Institut tvůrčí fotografie, FPF SU Opava
Pedagogická činnost:
2005-2006 základy fotografie, katedra žurnalistiky, Masarykova univerzita v Brně
1999-2000 obor fotografie, Soukromé umělecké gymnázium Pavla Křižkovského v Brně
Nepublikované autorské knihy:
Thirteen
Hájenka I
Hájenka II
Hájenka III (fotografie Jiřího Hlaváče)
Sýpka
Náš sever – Supíkovice
Paris
Grónsko
Bohové a bohyně