Autor s odstupem sleduje obecnou polohu vizuálního sdělování. Vnímá jeho posuny v době existující společnosti služeb založené na rychlém přenosu dat a informací. Postihuje četná kódování a šifrování vizuální řeči (nejen) směrem od výrobce ke spotřebiteli. Jako každý autor dneška, je i Sedlecký otevřený celé záplavě informací, které se k jedinci dostávají různými cestami, a jejichž konzumaci si často ani nestačí uvědomit. Za takovýchto podmínek je velmi obtížné být názorově jednoznačný, pokud autor nechce pouze prvoplánově manifestovat svůj souhlas nebo nesouhlas se stávající situací. Sedlecký jako malíř volí cestu sobě nejbližší – zkoumá celek obrazu v jeho formální výstavbě a celek sdělení v kombinaci obrazů, nebo-li jinak – v obrazovém střihu. Používá tradiční závěsný obraz stejným způsobem, jako nová média. Autorská instalace maleb se stává nedílnou součástí jejich prezentace a zároveň proměnným (variabilním) prvkem celého sdělení. Tím se malba stává otevřenou a nezávislou na vlastní malířsky pojednané ploše. Navazuje vztahy s konkrétním prostorem a pracuje s ním podle potřeby.
2003 Stáž na Koninklijke Academie voor Schone Kunsten, Antwerpy, Belgie
2000 Stáž na Staatliche Akademie der Bildenden Künste, Stuttgard, Německo
1998-2002 AVU, Praha, Ateliér Malba I - prof. J. Sopko
1995-98 FaVU, Brno, Ateliér malby - prof. J. Načeradský
Zbyněk Sedlecký/ Screenplay (text Petr Vaňous), katalog výstavy v Gandy Gallery, Bratislava, 2006
P. Vaňous, Resetting/ Jiné cesty k věcnosti/ Alternative Ways To Objektivity (katalog výstavy), GHMP - Městská knihovna, 21. 12. 2007 - 23. 3. 2008, nestr., Praha 2008
Vložit datum/ odeslat/ a čekat... (katalog výstavy Vložit datum; text P. Vaňous), Galerie Caesar, 208. výstava, Olomouc 2009
P. Vaňous, Daň z přidané hodnoty, in: S. Baborovská - K. Srp (ed.), Po sametu, katalog expozice, GHMP a Arbor Vitae, Praha 2009
Lahoda Vojtěch: Jak se propírá malba, Tvar, roč. 14, 17/ 2003, s. 13
Vaňous Petr: "Ne témata" Zbyňka Sedleckého, Ateliér roč. 17, 20/ 2004, s. 12
Zemánková Terezie: Pomíjivost a postavy rozostřené mlhou, Právo roč. 15, 261/2005, s. 17
Orlita Lukáš: Černého Petra má Zbyněk, Ateliér roč. 18, 24/ 2005, s. 12
Vaňous Petr: Ve dne v noci, Art&antiques, 9/ 2005, s. 96
Vaňous Petr: Malířská škola Jiřího Sopka, A2 kulturní týdeník 17/ 2006, s. 8
Vaňous Petr: Kolující realita - Paměťové fikce, Revolver revue, 68/ 2007, s. 42 - 54
Mikolášek Martin, Něco jako mlhavý pohyb vzpomínky, A2 kulturní týdeník, 27/2008 s. 8
- Zbyněk Sedlecký (1976), anketa Malující umělci, A2 kulturní týdení 30/ 2007, s. 10