Monografie Abeceda věcí. Poznámky k modernímu a současnému umění, UMPRUM, Praha 2014, 254 s. Stav věcí, (ed.), Dům umění města Brna, 2012, 206 s. Svést Labe do Berounky. K neuskutečněným projektům československého umění 60. – 80. let, (s J. Wollnerem, ed.), Nakladatelství VŠUP, Praha 2011, 104 s. Beckett: filosofie a literatura, (s P. Koťátkem, ed.), Filosofia, Praha 2010, 252 s. Věci, o kterých s nikým nemluvím, Agite/Fra, Praha 2010, AU + 223 s. Markéta Othová, (ed.), Köln: Verlag der Buchhandlung Walther König 2010, 166 s. Co je to fotografie?, (ed.), Herrmann a synové, Praha 2004, 365 s. Text a dílo: případ Menard, (s P. Koťátkem, ed.), Filosofia 2004, 287 s. Stati v odborných časopisech, monografiích a sbornících Za dějiny výstav: retroperspektiva, archiv a migrace forem, in: Ondřej Jakubec a Radka Miltová (eds.), Umění a politika, Sborník 4. sjezdu historiků umění, Brno: Barrister a Principal, 2013, s. 315-322. Arthur C. Danto, Author of The Transfiguration of The Commonplace, in: T. Koblížek, P. Koťátko, M. Pokorný, Text and Work: The Menard Case. Praha: Univerzita Karlova – Litteraria Pragensia, 2013, s. 134-143. Dějiny umění v zúženém poli, Sešit pro umění, teorii a příbuzné zóny, 12/2012, s. 38-46. Photography, in: Vojvodík, J. a Wiendl, J., (eds.): A Glossary of Catchwords of the Czech Avant-Garde. Conceptions of Aesthetics and the Changing Faces of Art 1908-1958, Togga, Prague 2011, s. 323-329. Modernologie. Umění po postmoderním umění, in: Jiří Ševčík a Edith Jeřábková, (eds.), Mezi první a druhou moderností, VVP, AVU, 2011, s. 49-58. Fotografie po konceptuálním umění, Sešit pro umění, teorii a příbuzné zóny, 11/2011, s. 31-38. Fotografie, in: Vojvodík, J. a Wiendl, J., (eds.): Heslář české avantgardy. Estetické koncepty a proměny uměleckých postupů v letech 1908-1958, Togga, Praha 2011, s. 153-159. Apropriace jako teoretický předmět, in: Bartlová, M. a Látal, H., (eds), Tvarujete si sami?, Nakladatelství Lidové noviny, Praha 2011, s. 91-98. bez názvu, (odpověď na otázku: Jak si představujete muzeum umění třetího tisíciletí), 66. bulletin Moravské galerie v Brně, s. 79-80. Esse est percipi: Film, in: Císař, K. a Koťátko, P.: Beckett: filosofie a literatura, Filosofia, Praha 2010, s. 117-125. Poznámka k temporalitě avantgardy, in: Langerová, M. et al: Symboly obludností. Mýty, jazyk, tabu české postavantgardy 40.-60. let, Malvern, Praha 2009, s. 407-410. K simulakrovému čtení díla Andyho Warhola, in: C. Říha, (ed.), Nefoťte mě před knihovnou, VŠUP, Praha 2009, s. 109-114. Libovolný okamžik. K užití fotografické sekvence a série v současném českém umění, 65. Bulletin Moravské galerie, Brno: Moravská galerie 2009, s. 108-115. Antologie, archiv a historické a priori, in: Ševčík, J. et al. (ed.), (A)symetrické historie – zamlčené rámce a vytěsněné problémy. Praha: VVP, AVU, 2008, s. 212-222. Přetištěno in: Jiří Ševčík at al (eds.), České umění 1980-2010, VVP AVU, s. 713-715. Poznámka k temporalitě avantgardy. Česká literatura. Roč. 56, č. 5 (2008), s. 705-708. Aristotelovo pojetí místa ve „Fyzice IV. 4“. Filosofický časopis. Roč. 56, č. 2 (2008), s. 225-251. Toward Minor Art, in: S. Cotter, A. Nairne, V. Pomery (ed.), Arrivals>Art from the New Europe, Modern Art Oxford, Oxford 2007, s. 106-107. East by Eastwest, in: A. Budak (ed.), Anxiety of Influences, Report Verlag, Bern 2004, str. 76-80. Autor Proměny všednosti Arthur C. Danto, in: K. Císař a P. Koťátko, Text a dílo: případ Menard, (s P. Koťátkem), Filosofia 2004, str. 261-273. Filosofie, věda a exegeze v řeckých, arabských a latinských komentářích, Filosofický časopis, Roč. 50, 2002, 5, str. 883-885. Epicurean Epistemology in Lucretius’ De rerum natura IV 1-822, Listy filologické, Roč. CXXIV, 2001, 1-2, str. 1-54. A Note on Plato, Phaedrus 260A5, Mnemosyne: A Journal of Classical Studies, Series IV, Vol. LIII Fasc. 4, August 2000. str. 449-450. Pojetí pravé rétoriky v dialogu Faidros (259e1-266c9), Reflexe: Filosofický časopis, 1998, 19, str. 5-1 – 5-26. Kniha, která nekončí, Filosofický časopis, Roč. 45, 1997, 4, str. 597-608. Recenze v odborných časopisech rec. na: Krzysztof Fijalkowski — Michael Richardson — Ian Walker, Surrealism and Photography in Czechoslovakia On the Needles of Days, Umění, Roč. 62, č. 3, 2014, š. 299-301. rec. na: Witkovsky, Matthew S., Foto: Modernity in Central Europe, 1918-1945. Umění. Roč. 56, č. 6, 2008, s. 554-556. rec. na: Ricardo Salles, (ed.), Metaphysics, Soul and Ethics in Ancient Thought. Themes from the Work of Richard Sorabji, Filosofický časopis, Roč. 53, 2005, 6, str. 969-973. rec. na: Benjamin Morison, On Location. Aristotle´s Concept of Place, Filosofický časopis, Roč. 52, 2004, 2, 341-344. rec. na: David Sedley: Lucretius and the Transformation of Greek Wisdom, Filosofický časopis, Roč. 49, 2001, 5, str. 879-881. Texty v katalozích „Raising Children“, in: Kathrin Rhomberg (ed.), Kontakt Art Collection, jrp/ringier, Zurich, 2016 (v tisku). „Girl with a Dove“, in: Charlotte Day (ed.), Dominik Lang, Museum of Art, Monash University, Melbourne, 2016 (v tisku). „1961“, in: Florian Pumhösl. No One’s Voice, Rhombus Press, New York, 2016, s. 7-17. „Nahé stíny", in: Dominik Gajarský: Carausius morosus, Galerie hlavního města Prahy, PAF, Olomouc 2016, nestr. „Nové Československo“ (s J. Wollnerem), in: Milena Bartlová a Jindřich Vybíral, Budování Státu. Reprezentace Československa v umění, architektuře a designu, UMPRUM, Praha, 2015, s. 246-254. „Conceptual Personae: On the Film Installations of Ján Mančuška“, in: Vít Havránek (ed.), Ján Mančuška, First Inventory, tranzit/jrp/ringier, 2015, s. 375-386. „Tenká červená linie: Typografie a instalace výstav v Rossmannově Písmu a fotografii v reklamě“, in: Jindřich Toman a Marta Sylvestrová (ed.), Zdeněk Rossmann. Horizonty modernismu, Moravská galerie v Brně, Brno 2015, s. 151-157. „151“, in: Terezie Nekvindová, Dům umění České Budějovice. 2013-1998, VVP, AVU, Praha 2014, s. 45-47. „Monument a vzpomínky“, in: Lenka Lindaurová (ed.), Mezera. Mladé umění v Česku 1990-2014, Společnost Jindřicha Chalupeckého, Praha 2014, s. 191-195. „Karel Teige. Úkoly moderní fotografie“, in: Florian Ebner, Duncan Forbes (et al eds.), Manifeste – Eine andere Geschichte der Fotografie, Steidl, Göttingen 2014, s. 390. Theater of Speaking Objects, in: Dorothea von Stetten Kunstpreis 2014, Kunstmuseum Bonn, Bonn 2014, s. 52-53. „Tenká červená linie“, in: Petr Bosák, Robert Jansa (eds.), Proto. Grafický design a současné umění, tranzit/VŠUP, Praha 2013, s. 175-177. „Staré-li zašlo, novému žijme“, in: Fotografie Lukáše Jasanského a Martina Poláka“, Moravská galerie v Brně, Brno 2013, s. 97-98. The Plane and Space, in: Dominik Lang. Expanded Anxiety, Secession, Vídeň, 2013, s. 10-12. The Alphabet of Things, in: Běla Kolářová, Raven Row, Londýn, 2013, s. 17-25. Geofilosofie a národní stát, in: Ř! Česká národní identita v současném umění, Vysoká škola uměleckoprůmyslová v Praze, 2012, s. 34-36. The Shadow Frontier, in: Lukáš Jasanský a Martin Polák, Tomáš Pospiszyl (ed.), tranzit/jrp/ringier, 2012, s. 460-468. The Lovers, in: Kunst oder Leben: Ästhetik und Biopolitik, Verlag für Moderne Kunst, Vídeň, 2012, s. 88. Dominik Lang, in: Cena Jindřicha Chalupeckého. Finále 2011, Praha 2011, s. 26-27. Jiří Thýn, in: Cena Jindřicha Chalupeckého. Finále 2011, Praha 2011, s. 56-57. bez názvu, in: Výstava 2011, Vysoká škola uměleckoprůmyslová v Praze, 2011, s. 9-13. Conceptual Personae, in: Hilke Wagner (ed.), Ján Mančuška. Against Interpretation, Hatje Cantz Verlag, Ostfildern 2011, s. 133-144. Venus moderna. K zobrazení ženského těla v Sutnarově tvorbě, in: Ladislav Sutnar, Americké Venuše (U.S. Venus), Arbor Vitae, Praha 2011, s. 59-64. Meze pozornosti, in: Dominik Lang, Spící město, tranzit.cz, Praha 2011, s. 68-70. A New Cartographer, in: Kenichi Kondo (ed.): MAM Project: Katerina Seda, Mori Art Museum, Tokyo 2010, s. 67-72. K Instalaci 5 (tabule skla v pusté galerii), in: E. Jeřábková (ed.), Jiří Kovanda, Fakulta umění a designu Univerzity Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem, 2010. Zeitkristalle, in: Císař, K. (ed.): Markéta Othová, Köln: Verlag der Buchhandlung Walther König 2009, s. 144-147. Archivy současného umění, in: S. Baborovská a K. Srp: Po sametu, Praha: GHMP 2009, s. 8-12. Velké zrcadlo, in: Kowolowski, F.: Formáty transformace 89-09, Brno: Dům umění města Brna 2009, s. 36-37. bez názvu, in: D. Korecký (ed.), Médium kurátor, Agite/fra, Praha 2006/9, s. 23-34. Any-instant-whatever, On the use of photographic sequences and series in contemporary Czech Art, in: Karol Hordziej, Wojciech Nowicki (ed.), Photomonth in Krakow 2009, Foundation for Visual Arts, Krakow 2009, s. 77-79. Bohatost chudosti, in: Jan Šerých, tranzit, Praha 2008, s. 10-14. Malířství a schizofrenie, in: Cena Jindřicha Chalupeckého. Finále 2007, Praha, s. 16-18. Two or three things, I know about her, in: L. Páldi (ed.), Markéta Othová: You don’t know me, but I know you, Mücsarnok, Budapešť 2007, s. 4-16. bez názvu, in: Hans-Peter Feldmann, Foto, Langhans Galerie Praha a Walter König, 2007, s.2. Neorganický život věcí, in: Jan Merta, Moravská galerie, Brno 2005, s. 31-34. Definice každodennosti, (s V. Havránkem a J. Mančuškou), in: Praguebiennale 2, Giancarlo Politi Editore, Flash Art, Praha 2005, s. 437-439. bez názvu, in: Eintritt frei, BAWAG Foundation, Vídeň 2004, s. 31. bez názvu, in: Things You Don’t Know, K&S, Berlín 2004, s. 8-11. Bílé stíny, in: Markéta Othová II, Praha 2003, s. 88-90. Krištof Kintera, in: Harald Kunde, Peter Dittmann (ed.), Bohemian Birds, Verlag des Kunst Dresden, 2000, s. 73-77. Jiří Příhoda, in: Harald Kunde, Peter Dittmann (ed.), Bohemian Birds, Verlag des Kunst Dresden, 2000, s. 87-91. bez názvu, in: Jiří Příhoda 92-00, Praha 2000, s. 38. Překlady R. Casati, Zahraj to znovu, K. Císař a P. Koťátko (eds.), Text a dílo: případ Menard, Filosofia 2004, str. 275-285. A. L. Pierris, Politická metafyzika v dialozích seskupených kolem Ústavy, Politika a Zákonů, Aleš Havlíček (ed.), Platónova Ústava a Zákony: Sborník příspěvků z Platónského symposia. OIKOYMENH, Praha 1999, str. 102-129. Texty v časopisech Wolgang Tillmans. Auta, Fotograf, č. 27 (2016), s. 82-89. Martin Kohout, rozhovor, Revue Labyrint č. 35-36 (2014), s. 85-88. Matěj Smetana, rozhovor, Revue Labyrint č. 33-34 (2013),86-88. Shannon Ebner. Podivnější než ráj, Fotograf, č. 22 (2013), s. 46-53. Fotografie po recesi, Fotograf, č. 21 (2012), s. 3-5. Christopher Williams. Kapitalistický realismus, Fotograf, č. 21 (2012), s. 32-39. Z hlediska meteoritu, Revue Labyrint č. 31-32 (2012), s. 152. Jan Nálevka, rozhovor, Revue Labyrint č. 31-32 (2012), s. 105-107. Umění ztrácet, Revue Labyrint č. 31-32 (2012), s. 88. 12:50, Fotograf, č. 19 (2012), s. 76-83. Dominik Lang, rozhovor, Revue Labyrint č. 29-30 (2011), s. 85-88. Divadlo světa, Revue Labyrint č. 27-28 (2010), s. 129-130. Jiří Thýn, rozhovor, Revue Labyrint č. 25-26 (2009), s. 86-88. Jiří Kovanda. K instalaci 5, Revue Labyrint č. 25-26 (2009), s. 110-111. Falke Pisano. Řečové figury, Revue Labyrint č. 25-26 (2009), s. 135-136. Petr Bosák a Robert Jansa představují vizuální alteritu, Revolver Revue, č. 76 (2009), s. 147-153. Crystals of Time, Camera Austria, 106/2009, s. 11-22. Vidět vlastní domov jako cizinu, Flash Art CZ/SK, 10/2009, s. 37-39. Život je jinde, Flash Art CZ/SK, 10/2009, s. 36. Současnost, Revue Labyrint 23-24/2008, s. 135-136. Dvě nebo tři věci, které o ní vím, Flash Art CZ/SK, 7-8/2007-08, s. 28-30. Alegorie dobré vlády, Revue Labyrint 21-22/2007, s. 111-112. Markéta Othová, Revue Labyrint 21-22/2007, s. 105-107. documenta 12: Estetická výchova, Revue Labyrint 21-22/2007, s. 152. Kateřina Šedá, Flash Art International, 255/2007, s. 128. Kateřina Šedá, Tema Celeste 118/2007, s. 60-63. Život po životě, Revue Labyrint 18-19/2006, s. 112. Síla vakua, Revue Labyrint 16-17/2005, s. 110-112. Markéta Othová at Nicolas Krupp, Flash Art International, 240/2005, s. 55. Slova a věci Ceal Floyer, Revue Labyrint 14-15/2004. Cremaster Matthewa Barneyho, Revue Labyrint 12-13/2003, s. 111-112. Tekuté světy Douga Aitkena, Revue Labyrint 11-12/2002, V běhu času Umělec 2/2002, s. 30-31. Bílé stíny, Umělec 1/2002, s. 42-49. Orozkovy portréty prostoru, Revue Labyrint 9-10/2001, Mezi nebem a zemí, Umělec 2/2001, s. 66-69. Pusť to!, Umělec 2/2001, s. 46-49. Krása bez závoje, Umělec 1/2001, s. 42-48. Umělé ráje Mariko Mori, Revue Labyrint 7-8/2000, s. 42-48. Mezi teorií a praxí, Umělec 6/2000, s. 80-81. Láska na poslední pohled, Umělec 5/2000, s. 49-51. „Samý vzduch a oceán“, Umělec 4/2000, s. 44-48. Poslední leč, Umělec 3/2000, s. 30-31. Svět nestačí, Umělec 3/2000, s. 22-23. Celovečerní fotografie, Umělec 2/2000, s. 38-41. Zítřek patří plurálu, Umělec 1/2000, s. 36-39. Modré světlo, Umělec 1/2000, s. 74-75. Partyzáni z MTV, Umělec 7/1999, s. 16-17. Hvězdný prach, Umělec 5–6/1999, s. 16-17. Deutsche vita, Revue Labyrint 5-6/1999, s. 151-159. Utopické technologie Chrise Burdena, Umělec 3/1999, s. 20-22. Výstavy fotografií / fotografie výstav, Umělec 2/1999, s. 22-23. Čtyři jsou víc než jedna, Umělec 1, 1999, s. 14-15. Kde domov můj?, Umělec 6-7/1998, s. 16-17. Zeď, fazole a chobotnice, Umělec 6-7/1998, s. 23. Alegorické krajiny gest Jeffa Walla, Revue Labyrint 3-4/1998, s. 167-175. Art brut – zaplňování prázdnoty, Umělec 5/1998, s. 14-15. Heterotopie Jiřího Příhody, Umělec 4/1998, s. 7. Volume right Gillian Wearing, Umělec 3/1998, s. 19-20. Kusy Cindy Sherman, Revue Labyrint 1-2/1997, s. 156-161. Zahrada jako suplement přírody, Detail 1-2/1997, s. 17-21. Topografie obrazů Martina Mainera, Host 1/1997, s. 104-105.